Gå til innhold

kjæresten sier han ikke kan!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vi fikk vite jeg var gravid på mandag. har snakket masse om det og i går så det ut som om ting begynte og ordne seg. kjæresten min har ikke veldig lyst på barn nå, men han sa vi skulle klare det.

men nå når jeg kom hjem fra jobb, så har han pratet med sin mor. og funnet ut at selvom han vet jeg kommer til og slite hvis jeg tar denne aborten, så er ikke han klar for det. han er mitt i en omskoleringfase og jeg selv håver jo ikke inn penger.

han sier at jeg kan jo gå fra han nå eller så kansje vi går fra hverandre når ungen er født. siden ingenting er på plass.

jeg skjønner jo at det er tøft for han.

men jeg vet ikke om jeg klarer og gjennomføre en abort nå.

vet ikke hvem andre jeg skal hennvenne meg til enn dere her inne.

sitter bare og gråter

Fortsetter under...

Huff, dette er en kjip situasjon å være i. Du må tenke deg GODT om. Vanskelig å gi råd, da jeg ikke har vært gjennom dette selv...

Men hvis du kjenner at du virkelig vil ha dette barnet, så foreslår jeg at du beholder det. Når du vil så får du det til:)

Mange gutter er skeptiske til et barn, men de aller fleste får en helt annen oppfatning av det når de holder barnet sitt i armene for første gang.

LYKKE TIL!

Ikke la deg påvirke av andre. Du må la kjæresten din føle seg hørt, men ikke la han bestemme. Fortell, beskriv og vis han hvor mye dette betyr for deg, og hvor fælt det ville være å gå gjennom en abort.

Om du så må gå gjennom dette alene.

Jeg er i samme situasjonen som deg, har samboer, har ett barn fra før (ikke med han) og ble uplanlagt gravid.. Han vil ikke ha barn, han sier svært lite, igrunna ingenting, men han får frem ganske klart at dette er noe han IKKE ønsker.. Men etter noen dager opp og ned hos meg selv, innser jeg at jeg ikke klarer ta abort, selvom timen r bestilt.. Han vet det ikke ennå, men jeg beholder nok barnet, og flytter ut for en periode om det MÅ til. Selvom jeg tror det ordner seg :)

Hei! :)

Du må ikke finne på å ta abort uten at du vil det 100% selv! Og det kommer tydlig frem at du ikke ønsker det.

Jeg begynner å få litt inntrykk av at det litt vanlig at menn (og kanskje spes de som er litt unge?) får slike følelser tidlig i svangerskapet. Kan godt skjønne at han (og kanskje du?) er redd og bekymret over om dere klarer dette og hva det innebærer. Nå når spesiellt han er i en slik situasjon at han ikke ser noen annen løsning enn abort, så fortjener han at du er stødig og rolig på din side av saken, og er tydelig på at abort er en avgjørelse som du må ta og det er ikke aktuellt for deg. Hvis du gir litt etter, med f.eks å si at du skal tenke på det forer du hans tanker på at abort er den beste løsningen. Vær ærlig mot deg selv og han. Og kanskje det er en god ide at dere tar litt avstand fra hverandre også?

Husk at dere har et helt svangerskap å planlegge på, og det er hjelp å få til planlegging osv. Så er jeg helt sikker på at dere har noen i familien deres som er villig til å stille opp for dere. Ikke la deg skremme til å gjøre et valg som du ikke kan stå for senere i livet. Se de mange mulighetene dere har i stedet for å se det negative. Du kan evt ta kontakt med Amathea, de hjelper gravide som er i din situasjon. Nummeret deres er 815 32 005 eller send SMS "gravid-usikker" til 2007, så ringer de deg tilbake.

Ønsker dere lykke til! :) Det er ingen selvfølge å bli gravid :)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...