helene0: jan09+jun11 Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Jeg vasker og koker flasker og pumpe. Er det noen som vet om det er nødvendig å koke hele tiden, eller om jeg kan slutte med det når knøttet er større og tåler litt mer?
lykkelig78 Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Når barnet er 6 mnd kan man slutte å koke flaskene!
Maya_1 Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Hvis du koker kan jeg virkelig anbefale sånn micro-sterilisator! Herregud så mye tid jeg sparer med den
lykkelig78 Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Henger meg på maja_1. Jeg bruker også mikro sterilisator. Er veldig mye enklere. Har vært ei uke på ferie nå og måtte koke, så fikk virkelig sett at det er mye enklere med mikro
Makko med to små gutter Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Men dere må vel vaske flaskene godt før dere steriliserer dem i micro'n? -Problemet med pumpe utstyr (veit ikke om det er det samme med mme) er at det er så fett... Om man ikke har fått bort alt løsner jo det når man koker.... Mini er straks 7mnd så er ikke SÅ nøye lenger.
Maya_1 Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Joda, alt må vaskes først, men selve steriliseringen går jo mye raskere i micro enn å måtte koke alt. Spesielt her, hvor jeg gjerne måtte koke i tre omganger fordi alt ikke fikk plass i kjelen i tillegg. Vet ikke hvilket oppvaskmiddel du bruker da, men jeg bruker Zalo og den tar fettet da.
Frøken Freken Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Litt vanskelig i blant å vite hvor folk har anbefalingene sine fra. Jeg spurte på falskeposten.org og fikk beskjed om at norske helsemyndigheter sier at man bør koke de første tre månedene. Oppvaskemaskiner holder over 60C og vil ta livet at de aller fleste bakterier, og etter 3 måneder er barnet mer herdet. Så... selv kokte jeg i 5 måneder - og det har vært deilig å slippe den siste måneden! Smokkene kokes opp som før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå