Gå til innhold

Hvor mye er for mye å betale for gulv?

Anbefalte innlegg

Vi holder på å bygge hus, og styrer litt med å bestemme oss for hva slags gulv vi skal ha. Nå har det seg sånn at jeg har falt totalt for et kirsebær gulv fra kährs, og dette koster 999 kr per kvadratmeter.

Hva slags gulv har dere i stue/kjøkken, og hvor mye kostet dette?

Fortsetter under...

Merbau skipsgulv med gummiline, kostet 500-600 kr kvm. Synes i grunnen det er mer enn nok for gulv, men på den annen side skal gulvet ligge i mange år. Vi har det på stue/kjk og forstue utgjør ca 80kvm. Ellers går det i fliser og parkett

Annonse

Det var å ta i litt mye synes jeg. Da bør du tenke over hva du heller kan bruke pengene dine til. For en 5-600 får du veldig bra kvalitetsgulv. Synes det er litt smør på flesk når du går opp i sånne summer som du snakker om. Uff for et land vi lever i......

Ser jo at jeg høres veeeldig snobbetet ut her, det var ikke meningen. Syns det er heelt vilt dyrt jeg og, men bare fryktelig fint:) Er veldig klar for et gulv til halve prisen:) Noen som har forslag til fint gulv forresten? Holder på å bli sprø av gulv om dagen:) Vil ikke ha laminat, og det skal være samme gulv i stue og kjøkken, eventuelt gang.

oi det ble feil hehe.vi har tre etasjer i huset da.men ca 600 pr kvm brukte vi på gulvet til stua og kjøkkenet.laminat skipsgulv.men ikke den glatte typen.i 3etg soverom og loftstue har vi lagt furugulv.til 200kvm.og badet er fliser

Annonse

Jeg skjønner hva du mener ;o) Falt pladask for et av de andre gulvene derfra, 990kr/kvm... Vi endte opp med et annet fra samme merke, til 599 kr/kvm, det ble itrolig fint! Selvsagt glemt hva det heter, men det er heltre av eik (tror jeg).

Karsch har jo mange av de samme gulvene i 7 mm til en mye lavere pris. De kan jo ikke slipes, men det er jo nesten like enkelt og nesten like billig å legge helt nytt den dagen det er fryktelig slitt. Synd om du skulle gå skikkelig lei av parketten til så høy pris prisen, i alle fall om dere tar det i store deler av huset.

Ja, og om det skal legges gulv til 990 kr kvadraten i stue, kjøkken og gang er det vel omtrent 100 kvm tilsammen (sånn ca. for å ta ett rundt tall) Velger du ett gulv til feks. 500 kr i stedet har du jo 50 000 kr å bruke på noe annet fint til huset enn om du velger det til 990 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...