prinsesse08+lillebaby12? Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 hvor lenge må man egentlig koke vannet til babyen? (vannet i morsmelkerstatning)
Blind Gudinne Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Jeg har alltid bare kokt det opp, jeg. Men så har jeg brukt vannkoker også da. Gjort det på begge unga, ingen syke mager her i gården ihvertfall =D
...♥... Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Jenta her er 6 mnd og vi koker vannet fortsatt. Og kommer sannsynligvis til å gjøre det videre fremover også! Dersom vi tar vannet fra springen, må vi ta kaldtvann og varme opp, og da er det like greit å koke vannet å avkjøle det synes jeg:) Men hs sa at det ikke var nødvendig å koke vannet etter at barnet har blitt 6 mnd:)
lykkelig78 Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Jeg bruker vannkoker og lar den koke til den stopper selv.
Snupp@ med 3 barn Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 hs sa til meg at du ikke trenger å koke vannet lenger enn tre md. Her koker vi opp i vannkoker og blander med kaldt vann fra springen. Funker veldig fint. Har gjort det i to md nå og har ikke reagert på det. Det har selvfølgelig litt å gjøre med vannkvaliteten der du bor. Sjekk kommunen din sine nettsider:)
prinsesse08+lillebaby12? Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2009 ok:) men må jeg sette vannet i kjøleskapet med en gang etter det er kokt, eller kan det stå på benken i vannkokeren til jeg skal bruke det?
KarinB Skrevet 13. mars 2009 #7 Skrevet 13. mars 2009 sluttet med å koke vannet da han var 6 mnd. Koker kun vann når vi skal ut og jeg må ha med meg varmt van på thermos. Ellers så varmer jeg det bare opp i mikroen. Aldri vært syk han heller.
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #8 Skrevet 13. mars 2009 Mine er snart 6 mnd og eg koker vatnet enda. Ikkje noko pes egentlig siden eg bruker vannkoker. Då dei kun fekk mme så kokte eg vatn to ganger daglig for å vere sikker på at vatnet alltid var varmt nok (70 grader...). No når dei får meir fast føde (grøt, frukt og middag) så koker eg kun ein gang daglig. Har vatnet ståande i en god thermos etter at det er kokt. Holder varmen fra 7-8 om morningen og langt utover dagen
husmus &2 Skrevet 13. mars 2009 #9 Skrevet 13. mars 2009 Hvis du bruker nan er det anbefalt at vannet er 40 grader. Naturlig nok, vitaminer blir drept på 70 grader. Tenk grønnsaker. Uansett, jeg koker kaldt vannet og lar det stå i en mugge med lokk på kjøkkenbenken. Jeg har rett og slett ikke lært meg differansen mellom varmt vann og kjøleskapskaldt vann. Han har jo aldri blitt syk av det, men det i seg selv er vel ingen statistikk å gå etter.
lille sprelle Skrevet 13. mars 2009 #10 Skrevet 13. mars 2009 har du kommunalt vann - 6 mnd, med mindre hs sier noe annet har du privat vann - til 1 år koke opp og sette i kjøleskap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå