Gå til innhold

koke vannet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge må man egentlig koke vannet til babyen? (vannet i morsmelkerstatning)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid bare kokt det opp, jeg. Men så har jeg brukt vannkoker også da.

Gjort det på begge unga, ingen syke mager her i gården ihvertfall =D

Skrevet

Jenta her er 6 mnd og vi koker vannet fortsatt. Og kommer sannsynligvis til å gjøre det videre fremover også! Dersom vi tar vannet fra springen, må vi ta kaldtvann og varme opp, og da er det like greit å koke vannet å avkjøle det synes jeg:) Men hs sa at det ikke var nødvendig å koke vannet etter at barnet har blitt 6 mnd:)

Skrevet

Jeg bruker vannkoker og lar den koke til den stopper selv.

Skrevet

hs sa til meg at du ikke trenger å koke vannet lenger enn tre md. Her koker vi opp i vannkoker og blander med kaldt vann fra springen. Funker veldig fint. Har gjort det i to md nå og har ikke reagert på det. Det har selvfølgelig litt å gjøre med vannkvaliteten der du bor. Sjekk kommunen din sine nettsider:)

Skrevet

ok:) men må jeg sette vannet i kjøleskapet med en gang etter det er kokt, eller kan det stå på benken i vannkokeren til jeg skal bruke det?

Skrevet

sluttet med å koke vannet da han var 6 mnd. Koker kun vann når vi skal ut og jeg må ha med meg varmt van på thermos. Ellers så varmer jeg det bare opp i mikroen. Aldri vært syk han heller.

Skrevet

Mine er snart 6 mnd og eg koker vatnet enda. Ikkje noko pes egentlig siden eg bruker vannkoker. Då dei kun fekk mme så kokte eg vatn to ganger daglig for å vere sikker på at vatnet alltid var varmt nok (70 grader...).

No når dei får meir fast føde (grøt, frukt og middag) så koker eg kun ein gang daglig.

Har vatnet ståande i en god thermos etter at det er kokt. Holder varmen fra 7-8 om morningen og langt utover dagen :)

Skrevet

Hvis du bruker nan er det anbefalt at vannet er 40 grader. Naturlig nok, vitaminer blir drept på 70 grader. Tenk grønnsaker.

Uansett, jeg koker kaldt vannet og lar det stå i en mugge med lokk på kjøkkenbenken. Jeg har rett og slett ikke lært meg differansen mellom varmt vann og kjøleskapskaldt vann. Han har jo aldri blitt syk av det, men det i seg selv er vel ingen statistikk å gå etter.

Skrevet

har du kommunalt vann - 6 mnd, med mindre hs sier noe annet

har du privat vann - til 1 år

koke opp og sette i kjøleskap

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...