Gjest Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Mitt barn er straks 3 mnd, og hater å ligge på magen. Derfor får hun jo heller ikke øvd på å rulle. Når lærte deres barn å rulle?
Mamman til Alida J. Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Likte ikke å ligge på magen hun her heller. Men i jula (da var hun 3mnd) så bar vi henne mye i BabyBjørn, ble sterk i nakken av det. Og i begynnelsen av Januar så likte hun å ligge på magen (ikke så lenge men) Og plutselig for 1mnd siden så rullet hun over på magen! Det kommer når du minst aner det. Legg henne på magen til hun blir lei og fortsett med det utover dagen. Så kommer det seg nok.
shari_z Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Lillemor blir 5 mnd på mandag og ruller ikke enda, selv om hun trives godt på magen. Og jeg husker ikke når eldste rullet, det er så lenge siden (hun er snart 8 år). Mener helsesøster sa det var normal rundt 5-6 måneder.
lillespire08+10 Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Gutten min begynte å rulle bevisst og aktivt når han var 5 1/2 mnd. Hadde rulletnoen ganger før dette, men ikke bevisst. Går helst fra rygg til mage, men rullet først fra mage til rygg.
*Charlie* Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Gutten min har nok vært litt tidlig ute så han begynte å snu seg fra rygg til mage når han var 3 mnd og 9 dager;-) I dag er han 4 mnd og han klarer ikke å snu seg fra mage til rygg enda, ikke med vilje i hvertfall. Når han begynte å snu seg selv ble det plutselig gøyere å ligge på magen, men fortsatt er det litt kjedelig;-)
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Eldste rullet fra rygg til mage en uke før han var 4 mnd og fra mage til rygg ca en mnd senere. Mini er 3 mnd om en uke og han øver veldig nå. Legger seg godt over på siden og armene er der de bør være for å komme seg rundt, men hodet er fortsatt for tungt. Han blir litt utålmodig, men han liker absolutt ikke å ligge på magen mer enn et par min så han kan godt vente litt med å rulle. Hvis han ruller nå, blir det veldig mye snu han tilbake for oss foreldre.
mamarama og lille banan Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 mini var 3,5 mnd da han begynte å snu seg fra rygg til mage. etter det har han gjort det heeele tiden, til og med på natta. vær glad deres unger ligger noen lunde i ro han blir jo sååå sint når han blir sliten, og ikke skjønner at han kan rulle tilbake til ryggen igjen
lille sprelle Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 9 mnd - gikk med støtte ved 10 mnd det "løsnet" ifht mageleie ved 7 mnd. alle er forskjellige - er altfor tidlig å begynne å stresse ved 3 mnd - men det er greit å øve! (prøv på stellebordet - sitt nedenfor og vær morsom mens babyen ligger med hodet utover kanten)
babyfrøken *mamma* Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 Frøkna vår rullet fra rygg til mage for første gang igår, dagen før "4-mnds dagen" sin (",) Vi har bare øvd på å ligge på magen på stellebordet og på brystet vårt, så når hun begynte å øve på å rulle (rundt 3mnd?) elsket hun å ligge på magen, og det gjør hun fortsatt. Nå er hun ikke så glad i å ligge på ryggen lenger, og blir jo etterhvert sliten av å ligge på magen, hehe, så hun blir litt sint iblant.. Krever litt kreative foreldre iblant ;o)
Sina med Sprellings Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 Jenta mi snudde seg fra rygg til mage da hun var 3,5 måneder. Ifølge fysioterapeuten hennes er det den veien de gjør det bevisst først. Nå er hun 4,5 måneder og har ennå ikke snudd seg fra mage til rygg bevisst, men har tippet over en del ganger. Tips for å venne dem til å ligge på magen er å la dem ligge så lenge de synes det er greit ofte, selv om det bare er ti sekunder så vil de venne seg til lengre økter etterhvert. Funka for oss ihvertfall:)
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #11 Skrevet 12. mars 2009 Datteren vår snudde seg begge veier på 6-mndrsdagen sin. Hun likte å ligge både på mage og rygg, og foretrakk altså å ligge akkurat sånn som hun ble lagt. Rullingen kom plutselig; dagen før så det ikke ut til at det var noe hun kom til å klare på en stund! Nå er hun 7 1/2 måned, og sitter nå stødig og krabber bakover. Tror hun er helt "normal" i utviklinga.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 12. mars 2009 #12 Skrevet 12. mars 2009 Hehe mamma til gutt 271008 ;-) Akkurat sånn e min sønn også!! Æ blir gaaaal av han nu når han e 4 mnd :-P For blir så rasanes når han ikke får til å snu sæ tilbake eller krype eller nåt :-P Men lægg æ han på rygg e d vips på magen igjen :-P
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 12. mars 2009 #13 Skrevet 12. mars 2009 Her begynte lillegutt å rulle over fra rygg til mage, kun til venstre, da han var 4mnd. Alltid likt godt å ligge på mage også. Ingen tegn til å rulle fra mage til rygg enda. Han blir 5mnd om litt over en uke.
halloween-termin :) Skrevet 12. mars 2009 #14 Skrevet 12. mars 2009 Hei Eldstemann gjorde det rundt 5 mnd tror jeg - husker ikke helt. Minstemann 2,5 mnd.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 12. mars 2009 #15 Skrevet 12. mars 2009 Tulla mi ruller bare fra mage til rygg hun, er ikke det vanlig? Er det mer vanlig å rulle fra rygg til mage først? Hun er bare 8 uker enda, men hun ruller bevisst over når hun blir sliten i nakken av å ligge på magen... Nesten så hun kommer fra rygg til mage også, men får ikke helt armene unna vei enda Hun eeeeelsker å ligge på magen da, og er nok litt tidlig ute får jeg høre, for vi har ikke stressa noe med å ligge på magen, eller øvd på å rulle! Skulle bare filme så sterk hun var blitt i nakken, og vips så rulla hun - snakk om stolt mamma Gjør det hver gang hun ligger på magen nå, så får ikke trena så mye... Men hun ligger da slik iallefall et par minutter før hun ruller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå