Gjest Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Gutten min er 1 år og en uke og 2 dager.. ;-) Han har aldri vært så veldig begeistret for brød, men har innimellom spist en hel skive.. Jeg har prøvd all slags pålegg tror jeg.. Men problemet er vel at han ikke har interesse for mat. Selv om han er sulten, så spiser han et par biter, så gidder han ikke mer. Han spiser grøt, men føler at han snart må kutte litt på grøten. Har gitt han fast brød til lunch nå i et par mnd, men får toppen ned en halv skive... Noen som har lignende erfaring? Noen løsning på dette problemet? Må alltid fylle på med yoghurt eller mellommåltid fra Småfolk, men har ikke så mye fantasi til å finne på noe annet enn grøt og brød...
Jordbæret <3 Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 En halv skive er jo relativt, kommer jo an på hvor stort brødet er. Men uansett så er ikke ei halv skive så lite. Husk at i grøten er det mye vann, det er det ikke i brødet. Jeg har det motsatte problemet. Vesla vil ikke ha grøt, og jeg synes hun skal spise minst et grøtmåltid om dagen for å sikre jerntilførsel og andre vitaminer og mineraler. Jeg pleier å ha kanel på, da liker hun det bedre. Har du prøvd forskjellige pålegg? Da eldste min var i den alderen pleide jeg å skjære brødet opp i små terninger og blande det i youghurten. Nå pleier jeg å blande havregryn i youghurten for at det skal sitte litt bedre i magen. Prøvd forskjellige typer brød? Finnes jo utrolig mye forskjellige smaker også på brød. Jeg synes også at vesla spiser bedre dersom jeg lar henne få brødskorpen i hånden når jeg mater henne. Da gnager hun på den mens jeg putter brødbitene innimellom.
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Har prøvd det meste innen pålegg, bortsett fra salt pålegg.. han blir bare lei tror jeg, er nok ikke at han ikke liker det.. han er generelt lite interessert i å bruke tid på å spise. Takk for mange gode råd, jeg skal prøve brødtipset i yoghurt. Lar han få spise biter selv hvis det er ikke er grisete pålegg... :-) Han spiser en stund før han begynner å leke og tulle.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Sånn var frøkna mi også så jeg drøyet det hele litt. Og brått en dag da jeg prøvde igjen gikk det fint fint. Kanskje han ikke er helt klar for det enda?
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Kan jo være, men har prøvd mange ganger med pauser mellom.. Begynte smått når han var 7 mnd, funket dårlig da.. Fikk grøt 3 ganger om dagen i sikkert 3 mnd, før vi prøvde igjen. Innimellom slår han til å spiser en hel skive... tror egentlig han bare synes det er kjedelig.. sliter med å få i han de fleste måltider egentlig. :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå