Gå til innhold

Duotest-UL overstått...

Thomine

Anbefalte innlegg

...og alt så fantastisk bra ut! Vi kom inn og var 12+6 og gikk ut igjen med bekreftelse på at babyen vår var i entall (takk og lov!) og ser helt flott og frisk ut og 13+6!

De endelige tallene får vi i løpet av et par dager, men det var så bra i utgangspunktet at det skal ikke være noe å være redd for.

Så i steden for 13 uker i dag er jeg 14 uker og slapp unna en uke - og det er jo deilig.

Og da er termin 11.9. og med mitt ønske/krav om å bli satt i gang 14 dager før termin vil vi få augustbaby. Men holder meg nå her likevel...

Grunnen til at jeg skal ha den ut før er at jeg har født gigantstort barn tidligere og siste fødsel var svært dramatisk. har heldigvis både legens og jordmors støtte på at dette barnet skal ut i god tid.

Nå er det bare å glede seg til ordinær UL rett over påske :D

Fortsetter under...

Gratulerer med fine resultater! Da er det bare å la roen senke seg.

Jeg fikk innvilga keisersnitt 16 dager før termin, var sikker på at UL terminen har bomma med minst fem dager, kanskje ei uke, så det var legen som foreslo keisersnittdatoen så pass tidlig. Har ikke fått et så stort barn tidligere, men sønnen min var 3760 og 53 cm da han blei henta ut i begynnelsen av uke 38, så hadde jo blitt bra stor på overtid da!

Virker som om legene lytter til oss mødre innimellom, og det er jo bra! :-)))

Hei!

Er veldig nysgjerrig på hvor store barna dine har vært. Første min veide 3800 gram og 50 cm og er født 3 uker før termin. Nestemann veide 4500 gram og 52 cm og er født 2 1/2 uke før termin. Vanskelig å få ut sistemann. Er de store nok til å få innvilget å bli satt i gang 2 uker før termin med tredjemann tror du? Er så utrolig redd for å gå til termin, hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid med nr. 3. Vi blir prøvere fra mandag av, og er veldig beskymret for dette. Ble så glad når jeg leste innlegget ditt, og håper at jeg kan få til en lignende avtale.

Hei,

Min første var 4450/52, 37 cm i hodeomkrets, født på termin og andremann var 5570/56, 39 cm i hodeomkrets, 10 dager over termin. Han ble estimert til ca 4500 8 dager før termin noe jeg visste var feil - jeg kjente jo at han allerede var større enn broren, men likevel lot de meg gå over og "gadd" ikke måle flere ganger.

Det var et helvete å få han ut og han satt fast på slutten og måtte røskes ut med resultat brukket arm.

Jeg har brukt lang tid på å bearbeide den fødselen og hadde ikke lyst på flere barn egentlig, men så ble det ny mann og tiden begynte å løpe så bestemte vi oss for å prøve likevel.

Jeg kommer til å kjøre på full fødselsangst pga størrelse, men ønsker i utgangspunktet ikke KS, men om det er det som skal til så tar jeg det.

Hei!

Da blir sikkert fødselen satt i gang to uker før termin. Det gjorde de med ei venninde av meg siden hun var så redd for å føde en stor baby. Hun fikk ikke lov til å få keisersnitt (noe jeg trodde en hadde krav på) men hun fikk lov til å bli satt i gang to uker før termin. Begge mine barn har blitt født før termin, så jeg kan jo satse på dette denne gangen også. Er bare så redd for å få en gigantisk baby om jeg går til termin. Husker jordmor sa at babyene kom til å bli større for hver gang og om jeg hadde samme mann. Da kan det jo være at du får et mindre barn denne gangen.

Hod meg oppdatert om hvordan det går og om du får innvilget tidligere fødsel. Jeg har endelig bestemt meg for en til selv om jeg er supernervøs for å gå til termin og få et barn mellom 5 1/2 og 6 kg.

Skal gjøre alt jeg kan for å bli satt i gang to uker før termin. Orker ikke å tenkt på overtisdatoen engang:-)

Jeg regner med at dette kommer til å gå i boks. Jeg orker heller ikke tenke på overtidsdato...jeg har "bestemt" meg for at dette barnet kommer den siste uken i august - sånn må det bare bli :o).

Kan jo så klart håpe på at jeg kommer i gang tidligere av meg selv, men det tør jeg ikke tenke på en gang - jeg må ha en back-upplan ja.

Kan jo være at byttet av mann vil gjøre at babyen ikke blir så stor, men jeg fikk jo også høre at de gjerne blir større for hver gang og større enn det jeg har fått allerede, det er ikke mulig å forholde seg til engang!

Jeg skal holde oppdatert når jeg vet noe mer, det er jo en stund til jeg skal på kontroll igjen.

Annonse

Hei,

Forrige gang jeg var gravid visste jeg at ultralydtermin var feil og egentlig burde vært satt tidligere. Jeg var ikke interessert i å gå på overtid på grunn av alder etc.(ville ikke risikere noe- en venninne hadde nylig mistet et barn på overtid). Jeg snakket med jordmor på abc om dette, og vi avtalte at jeg fikk en overtidstime på termindato, og at de da ville sette i gang dersom ikke noe hadde skjedd til da (var aldri særlig interessert i en operasjon). Jeg ble aldri behandlet som hysterisk og det var godt å bli tatt på alvor.

Nå trengte de aldri å sette i gang, ettersom hun ble født før ultralydtermin. Viste seg at hun var kort og hadde liten hodeomkrets (brukes bl.a for å beregne termin ved ultralyd)- ingen overrraskelse at jeg hadde rett.

Håper du også finner jordmor/lege som hører på deg- dersom ikke, se på muligheten for å bytte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...