Gå til innhold

Hvilke konto-typer har dere? (lønnskonto/sparekonto/regningskonto.. osv)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og dere som er gift/samboer, har dere felles konto?

Vi har hver vår lønnskonto, hver vår sparekonto og hver vår bsu... og vi har hver vår bank.

Men vi lurer på om vi skal bytte til samme bank og ha felles kontoer så begge har oversikt over pengene..

Så hvordan har dere det?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

I dnb har jeg, brukskonto, sparekonto, regningskonto og en konto til hver av ungene. Pluss mastercard

I spv har har, lønnskonto, mastercard og flexikreditt

Har ikke felles konto, men vi lurer på å få det når vi får litt orden på økonomien igjen.

Skrevet

vi har hver vår lønnskonto, hver vår sparekonto, hver vår bsu, hvert vårt mastercard oogså har småen en konto, også har gubben en regningskonto, også har vi en konto felles til mat og div =)

Skrevet

Vi har ikke felles kto, men felles bank.

Jeg har lønnskonto (regninger og alt går derfra), så har jeg kreditt og 2 sparekto (en til meg og en til småen..)

han betaler noe og jeg betaler noe og så overfører vi til hverandre om vi mangler penger.

Lån trekkes fra hans kto

:-)

Skrevet

Vi har akkurat skaffet en felles konto, vi er samboere. Ellers har vi separate bruks-, spare- og BSU-kontoer, og har faktisk tre banker til sammen. :)

Skrevet

Vi har vær vår lønnskonto og sparekonto, men vi har en felles regningskonto og en felles forbrukskonto. Overfører et fast beløp til disse kontiene ved lønning. Vi har et kort vær til forbrukskontoen, og avtale om hvordan de pengene skal brukes. Vi har 2 biler, en vær, så vi bruker ikke forbrukskontoen til bensin for eksempel. Ei heller skal mine kafebesøk når jeg er hjemme i permisjon dekkes av denne kontoen eller samboers dyre late lunsjer på jobb.

Forbrukskontoen går til mat og husholdningsartikler samt gaver og klær til ungene. Fungerer veldig bra for oss. Vi har felles økonomi samtidig som vi har litt igjen av lønningene våre til å bruke på det vi måtte ønske oss..

Skrevet

vi har hver vår lønnskonto, sparekonto og BSU. I tillegg har jeg en studielånskonto (regningskonto som studielånet mitt egentlig skulle trekkes fra), vi har en felles regningskonto der alle regninger og lån går fra og en felles konto til mat/drivstoff. Ungene har to kontoer hver, en som vi sparer i "hemmelighet" på og en som vi setter inn penger de får og sparer.

Syns hvertfall vi fikk mye bedre oversikt over økonomien etter at vi skaffet oss felleskontoer. Vi setter inn et fast beløp hver mnd, og det som står igjen på våre kontoer kan vi fritt bruke til det vi ønsker (før hadde ikke jeg igjen en krone til "moro -> var nok for snill og brukte alle pengene på regninger og mat)

Skrevet

Samboer:

Vi har hver vår lønnskonto og sparekonto. Jeg har også BSU konto (sambo brukte sin når vi kjøpte leiligheten) Sammen har vi en felleskonto som bt og ks kommer inn på- og regninger og huslån og strøm og mat og sant går utifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...