Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Her er det helt supert! Nærhet til marka, sjøen, sentrum, Sandvika, Bekkestua etc. Vi flyttet hit for et par år siden og var litt redde for at det skulle være snobbete, har jo hørt mye om Bærum. Finnes ikke snobbete, alle er veldig hyggelige av naboer og foreldre til venner av barna. Bra skoler og barnehager. Vi er på jakt etter noe større, men det er ikke så lett å finne for vi vil ikke bevege oss mange meterne unna... Vedig barnevennlig område, masse aktivitetsmuligheter for barn og voksne. Kunne ikke tenke meg et annet sted. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Kjenner minst to som har flyttet derfra pga. det snobbete miljøet. Veldig konformt. Stygt ¨på den siden av motorveien som ikke er ved sjøen. Mange av boligene ligger veldig nært motorveien. Langt til sentrum, klønete med offentlig kommunikasjon.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Offentlig transport: Tog til byen 13 minutter. Buss (litt avhengig av om express og hvilken ruten man tar: fra 15 min-35 minutter (melkerute i rushen) ) og bane fra Bekkestua (avhengig av hvor man bor på høvik da). Kø på E18 om morgen og ettermiddag, men kjører stort sett inn til byen på 20 min i rushen, varierer avhengig av vær og ukedag. Området er stort. Fra eiendommer med sjøgrense til blokker som ligger rett ved E18. Det siste er vel ikke å anbefale, men det er ikke riktig at det er mange som ligger nær motorveien, og området ovenfor E18 er ikke stygt. Mot Bekkestua og Haslum er det kjempefint, mange eneboliger/to-mannsboliger og rekkehus, du finner få av de helt store "rike" eneboligene. Ikke snobbete, men ja, det er vel middelklassen som bor her hvor det er mange familier bestående av 2 voksne+ 2 barn og enebolig+ stasjonsvogn. Gåavstand til Sandvika og Kalvøya, og så er det Henie Onstad kunstsenter på Høvikodden med deilige luncher på Bølge&Moi.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Det er snobbete. Jeg har jobbet og bodd på Nedre Høvik i 14 år. Er du litt annerledes så faller du utenom. Du må ha den rette bilen, de rette klærne, det rette huset etc..... Men det er bra skoler og barnehager der, det skal Høvik ha. Men sterk foreldregruppe som kan fryse ut folk som ikke "glir" inn i miljøet. Jeg har sett det på nært hold.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Tror det er litt mer snobbete på nedsiden enn på oversiden. Jeg bor på oversiden og har ikke opplevd dette, snarere tvert imot, veldig inkluderende foreldregrupper som tar vare på de som har hatt samlivsbrudd eller mistet sin kjære, med inkluderende vennegrupper for barna hvor alle stiller opp for hverandre, uanvhengig av økonomi, hudfarge eller sosial status. Nyinnflyttede ønskes velkommen med en gang. I klassen til sønnen min er det alt fra alenemødre med dårlig økonomi til de som har mye penger, Ingen ser verken opp eller ned til noen av disse og alle er like gode venner.
winneboo Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Jeg trivdes veldig godt der hvertfall Opplevde ikke at det var noe spesielt snobbete der heller. Jeg hadde bil når jeg bodde der så var ikke avhengig av kollektiv. Men det var mye kø inn og ut av oslo, så jeg ble veldig sliten av "pendlingen". Pleide å kjøre Grini veien inn til Oslo siden jeg jobbet ved Røa. Som sagt jeg ble sliten av den køkjøringen så flyttet inn til Oslo. Men ingenting vondt å si om Høvik Koselig plass det
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Takk for alle svar :-) Vi flytter til nedre Høvik (sjøsiden), så det blir jo spennende å se hvordan det blir! Har møtt noen av de som det refereres til her på Centra, så det ante meg at det er enkelte som er veldig snobbete der, he he! De snakket HØYT om de siste eiendomskjøpene i Sør-Europa ;-) Godt å høre at det er gode skoler og barnehager :-) Da bare gjenstår det å se da. Håper virkelig at vi kommer til å trives:-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 Vokste opp der, masse gode minner. Så aldri på meg selv og venner som snobbete. De fra Snarøya derimot...hehe.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #10 Skrevet 12. mars 2009 Haha enig. Snarøya er noe helt for seg selv. Jeg trives også godt på Høvik, har mange venninner på nedsiden, men bor på oversiden selv. Er nok litt mer av " hus på rivieraen" typen der nede, men har ikke oppfattet dette som noe problem. Damene hos Bitten derimot (på centra). De har vel godt av å jekke ned et par hakk... hehe. Og litt plagsomt på stranda om sommeren hvor alle kjenner alle. Liker ikke det så godt.Men Høvik verk skole er kjempe bra, og barnahagene rundt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå