Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått lite melk, antagelig pga stress. Jenta mi er 4 mnd, og jeg vil gjerne fullamme en stund til, men hun er jo fortsatt sulten etter å ha spist. I dag har jeg krøpet til korset, og gitt mme, etter å ha ammet ofte, og hun likevel ikke ble mett. Har ammet flere ganger på natta enn vanlig også. Ikke antydning til økning. Har prøvd ammete og øl. Nå har jeg kjøpt maltekstrakt. Men hvordan tar man det? Lukter jo fy. Hadde ikke så lyst å spise det som det er... Og hvor mye skal man ta, og hvor ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må nesten prøve seg litt fram. Jeg ga ikke malt de første månedene fordi hun ikke var treg i magen i det hele tatt, så jeg ville avventet. Hvis du merker at hun blir treg i magen og sliter med å bæsje kan du prøve med litt malt. Rør malten ut i det varme vannet før du har i pulveret. Når man full-flasker er det vel vanlig å gi 1-3ts per 1l mme. Selv har jeg gitt en tredjedels teskje malt i annenhver flaske - noen foretrekker å gi pittelitt i alle flaskene - andre velger å gi en litt større dæsj i blandt.

Som flaskemor er jeg selvsagt ikke anti-mme - men du er klar over at det anbefales å starte tidlig med fast føde i steden for mme når barnet er 4 mnd? Jeg vet ikke hvorfor, men kan kanskje være en ide å snakke med helsestasjonen?

OI - nå ser jeg at det kanskje er du som skal ta malten? I så fall ville jeg feks brukt det som søtning i te. Har aldri brukt det selv. (jeg lar det første stå i tilfelle andre lurer på hvordan man gir malt til bebissene.)

Skrevet

hehe, ja tenkte ta det selv:) Men da prøver jeg det i te da. Kanskje i ammete:)

Skrevet

Og jeg skal til helsesøster i neste uke, så da får jeg høre om det der med fast føde eller mme, hvis jeg ikke får opp produksjonen igjen.

Skrevet

Det er ikke sikkert du trenger malt, bare hvis du merker hun blir hard i magen og sliter med å bæsje. Min krabat trengte ikke malt i mme, når vi del amma.

Nå gir jeg bare mme har jeg kommet frem etter mye famling at han trenger en strøken ts morra og en på ettermiddagen. Jeg blander den i det varme vannet eller melka i tåteflaska før jeg gir han. Enig i at det lukter fy.

Vi prøvde en stund en ss i en liter vann, men det hjalp ikke. Så i stede for å øke dosen gjorde vi det slik som jeg skrev over etter tips fra hs. Hun mente at å spise 10 svisker i løpet av dagen ikke gav like bra effekt som 10 på en gang.

Jeg ammer ikke, men har hørt flere si at det er en økeperiode og ikke bare økedøgn ved 4 månder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...