Gå til innhold

Sykkeltralletips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å kjøpe sykkeltralle, og trenger noen råd om hvilke sykkeltraller med plass til to som er bra? Eventuelt hvilke som ikke anbefales;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vil anbefale de som har 3 hjul, som du kan bruke som "vogn"

Min har bare 2 hjul, å står ikke av seg selv. Så jeg kan ikke slippe sykkelen.

Du må passe på at bunnen er tett, hvis ikke så kommer det steiner og rusk inni mens du sykler.

Så vil jeg anbefale at det er mulighet for å brette tilside noe av plastikken, feks. en liten luke, fordi det blir varmt inni der hvis sola står på.

Jeg kan ikke sykkle med hele fronten min åpen, kun litt av plastiken. Det spruter steiner å rusk på ungene hvis den står åpen.

Det er svært mangen typer til salgs rundt, Coop Obs! her har tilbud på den modellen jeg ville hatt, men da jeg kjøpte va de svært dyre.

Lykke til med kjøpet, å god sykkel tur! ;)

Skrevet

Vi har denne: http://www.nordiccab.no/vis.aspx?MenuID=241

Den koster litt, men man kan veldg forskjellige pakkeløsninger. vi har valg den som vi kan sette stort hjul på, slik at det blir en joggevogn, og vi ahr også skiene så vi kan bruke den til pulk. den er helt super, den er smal, så den går inn stortsett alle dører, selv i private hjem. Det er mulig å legge ned ryggen, slik at poden kan sove. Det er brede gode seler å feste barna med. Og selv om den er smal, er det god plass til to barn samt bagasje. Vil ikke bytte denne mot noen annen. Det er også med et lite hjul som kan vippes ned når man setter fra seg sykkelvogna, slik at hvis man bruker den feks til barnehagen, setter igjen vogna der, og sykkler videre på jobb sselv, og det er besteforeldre eller andre som skal hente barna, kan de bare vippe ned det lille hjulet, og vips så er det en gåvogn. Det er også håndbrems på vogna når man bruker den som joggevogn.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi har akkurat kjøpt en brukt Winther dolphin, og er så langt veldig fornøyde! Må venne meg til å ha den bakpå bare, har ikke syklet så mye med vogn før. Den kan brukes både av ett og to barn, har "bagasjerom" bak seteryggen, og seteryggen har hvileposisjon. Lite nesehjul som enkelt festes på vogna der trekkstangen vanligvis sitter. Store vinduer på sidene, og i front, samt "myggnett" foran i kalsjen (kalesjen er liksom i to lag: nyggnett underst og regntrekk/vindu over.

• 2 uker senere...
Skrevet

Amen, nordic cab er fantastisk! Og, må legge til en ting; vi har ikke bil og det er faktisk så enkelt å skifte mellom pulk og vognutgaven at vi kunne trille den som vogn inn på bussen og ta bussen til skogen for så å bytte til pulk og gå på skitur! Med vanlig pulk må både pulk og barn og ski bæres inn på bussen og det er umulig uten bil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...