Gå til innhold

Simo, erfaringer noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er jeg på'n igjen... Jeg har funnet ut at SImo har et understell med vendbart håndtak. Det liker jeg jo... Simo har stor sportsdel, stor handekurv, vendbart håndtak (reversibelt) og da sitter jeg her da, og ser på en barnevogn som er tung og STOR....

Er det noen som har erfaringer med Simo de har lyst til å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde simo kombi med vanlig understell, og vi byttet vogn etter 3 måneder fordi vi syntes den ble for stor og tung. Og jeg har hørt at det vendbare understellet er enda tyngre.

Syns den var helt fantastisk å trille, god fjæring og kjempelun for ungen, men herregud så tung å dytte oppover bakker, tung å snu, vanskelig å manøvrere i trange butikker, gjennom kafedører etc.

Går minst en times tur hver eneste dag pluss kafebesøk og handling, så ville ha en mindre og lettere vogn!

Men, nå er jo 08-modellene som utgår på salg, så det er jo nå du bør kjøpe om du skal!

Skrevet

Hm.... Jeg har ikke tenkt på det med tyngden i oppoverbakker og sånn, men det er jo klart et minus ja..Jeg er bare så lei kombinasjonen, slaps, brøytekanter og trehjuling at jeg har totalt hengt meg opp her.... Snuppa er straks 8 mnd, så jeg får kanskje tenke mye på tyngden!

Skrevet

Den var veldig tung å få over brøytekanter og i sånn løssnø på grensen til slafs, hvis det var litt helling på forttauet da eller noen hadde laget andre hjulspor før meg, så var det umulig å føre vogna fremover!

og tenk på at vogna er såpass tung på papiret, og så skal du ha ei 8 mnd gammel jente oppi, pluss kanskje handlevarer i kurven!

Skal sies at jeg hadd ekombi da, det er vel det tyngste alternativet.

Vi har aldri prøvd 3-hjulinger. Da vi bestemte oss for å bytte var det kun 4hjulinger som var aktuelt. Endte opp med teutonia mistral, og er kjempefornøyd med den, selv om vi (les: jeg, mannen nekter;) har lyst på en enda lettere snerten 3hjuling til sommeren.

Hva med brio? innbiller meg at noen her inne en gang har skrevet at de er lettere.

Skrevet

Jepp, jeg har lest en del om brio også. Men, der er det det at jeg kunne tenkt meg brio happy med compact understell, men denne er vist så stiv som bare det å trille.. da det ikke er særlig til demping. Tror rett og slett jeg skla avslutte jakten jeg. Eventuelt finne meg en meget pent brukt mistral. (Heldigvis ingen perfekte på finn akkurat nå haha)

Har en carena free, får bruke den til brøytekantene har gitt seg ;)

Skrevet

Ja herlighet, tror ikke sambo hadde satt pris på å se akkurat hva jeg sitter og ser på her, han får anfall bare jeg kommenterer en annen vogn på gata (noe jeg stort sett gjør daglig;))

Kjøpte en kjempepent brukt 07-mistral med teutonia softbag, teutonia myggnetting, teutonia regntrekk (det fancye) og lufthjul til 2500, prøver å argumentere for sambo med at det var jo virkelig en knallpris og at vi dermed i teorien har TJENT penger, og de kan vi bruke på enda en vogn. Men det glir ikke helt inn;)

Skrevet

Hahaha så godt å høre! Dersom jeg hadde fortalt hva jeg drev med ville jeg vel blit fratatt retten til å sitte forran data'n ;)

Jeg har klart følgende.. kjøpte en spirit s3 før baby var født, med fashionbag... kjøpte en teutonia solano på finn, fordi jeg trodde jeg trengte den, kjøpte en vogn på finn vi kunne ha i bh (og som sovevogn hjemme) denne var helt talentløs og et skikkelig bomkjøpt. Ekkel og fæl, så den solgte jeg igjen *rødme* og da sjekket jeg ike nok og endte opp med en carena free, i steden for en pent brukt mistral som vi burde kjøpt. SÅ nå er jeg i gang igjen, men carena'n er vel håpløs å få solgt (skikkelig tapsprosjekt i så fall) og jeg har tatt litt skrekken av brukt... skal i alle fall sjekke bedre neste gang.. jaja Derfor så maser jeg snart hull i hodet på alle her inne, etter min perfekte drømmevogn! haha

Jeg har nå trodd det har vært, spirit, carena (LOL), simo, brio, emmaljunga men jeg tror sannelig ikke den vogna jeg vil ha finnes... I alle fall ikke i min prisklasse ;)

Skrevet

Den perfekte vogna finnes ikke, og i neste liv skal jeg bli vogningeniør og lage den selv!

Uffameg, carena ja, den testet jeg i butikken da vi skulle ha nr 3(tre vogner på fire måneder;), glad jeg endte med mistraen!

Nå fortiden er jeg overbevist om at spirit eller oth er den perfekte vogna for meg, gleder meg til neste unge, da skal jeg ha ny vogn(selv om jeg høytidelig ble tatt i ed på det motsatte;))

Hva er øvre prisgrense for ny vogn nå da? Og hva må d absolutt ha/ikke ha? Og hva er galt med spiriten? nysgjerrig, jeg sikler jo lange dammer hver gang et går forbi en s3 med lilla eller brun fashionbag på gata. Jeg glaner leeenge og åpenlyst;)

Skrevet

Ja jeg digger simo!

Vil riktignok råde deg til å ha simoen i tillegg til en annen lettere vogn med svingbare hjul som du bruker på småturer og shopping. Men simoen er super til tur i all slags vær! Deilig og lun for barnet og kjempe god å trille (da riktignok på tur, ikke i trange butikker akkuratt).

Et like bra alternativ som simo, eller kanskje bedre også, er brio. Brio har alle de gode egenskapene som simo bare at brio veier mindre.

Den perfekte vognpark er for meg en simo eller brio til turbruk og en annen lett vogn med svingbare hjul til shopping. For på tur er en vendbar, lun vogn med store lufthjul og god fjæring et absolutt must for meg, ingen ting annet er godt nok! Mens på shopping er det en snerten vogn med svingbare hjul som er lett å løfte inn i bilen som gjelder.

Nå har jeg riktignok aldri prøvd simo eller brio med vendbart håndtak, vet ikke om jeg ville valgt dette for da blir jo vognene tyngre, den tyngden merker du i oppoverbakker. Og som du selv sier, det compacte understellet til brio (det som er vendbart) er håpløst! Om vendbart håndtak er et must for deg ville jeg heller satset på teutonia mistral med lufthjul.

Skrevet

Jeg drømte om spirit'n hver natt mens jeg var gravid og gledet meg stort til å trille denne perfekte vogna, for jeg var 100 % sikker på at den var det. Nå så er jeg veldig glad i vogna mi, på mange måter. Frem til jul hadde jeg så godt som ikke noe å klage på. Men, her kommer litt av det jeg har tenkt på.... Tror jeg har skrevet litt om det før også.

Fashionbagen er fin, men desverre litt liten. Anbefaler derfor å få tak i noe som heter duosystem, men det viste ikke jeg om, så vi har en fashionbag. Vi fikk brukt den en god stund (7 mnd), da vi arvet en litt mindre pose å ha i. Bagen har også litt lave kanter, så den er ikke så trygg når ungen begynner å reise seg/snu seg. Men med pose blir det trangt og vanskelig.

I kramsnø fester det seg snø oppunder fremhjulet, og det blir ikke lengre mulig å trille, men dytte.

Sportsdelen er lang, så vogna blir ganske lang samenslått. Og handlekruven er litt utilgjengelig.

ELlers angrer jeg meg for at vi valgte brun og ikke svart vogn haha

men, jeg simpelten elsker muffa mi og fotforlengeren, høyden på vogna, håndbremsen, kjøreegenskapene på asfalt og hardt underlag (irritasjonen min over tre hjul kom først når det kom 1 meter kram snø og manglende brøyting, etterfulgt av snøsmelting), det at når snuppa sitter halvt oppe så kan jeg dra kalosjen over henne og se henne igjenomlufteluka (kjekt når det blåser eller duskregner og vi ikke orker ta på regntrekk...), genialt at hun kan sitte begge veier (vendbar sittedel), hjulene passer oss perfekt, lufthjul ville ikke vi klart å etterfylle, fordi vi er litt late....

Sånn, da tror jeg at jeg har fått sagt mitt

Men jeg er jo såpass fornøyd med vogna at jeg glatt vurderer en mistral. ;)

Nei, hva er øvregrense på vogn? Aner ikke.. føler at kvalitet er viktig.... og at sitteinnsatsen er stor nok, lett nok, liten vogn, ja det umulige

Skrevet

Jeg laget en tråd her tidligere der jeg ramset opp must have... skal se hva jeg husker i farten uten å finne den igjen, liten sammenlagt, lett, stor sittedel, lett å trille, vendbart håndtak, stor handlekurv.... ja skjønner du? Det blir nok en mistral... selv om den ikke har så store sitteinnsatsen den heller. Det var derfor jeg startet å se på simo....

Titta på emmaljunga cerox også, men den synes jeg var litt liten og ikke minst tung, edge duo blir liksom mye av det samme etter hva jeg forstod. brio happy med compact var vist veldig stivt å trille, samtidig som noen sa den også var lav/liten i sittedelen... der røk dne. Prestige er storebroren til mistral og jeg trenge rjo ikke bagvogn akkurat nå... men dersom jeg skulle hatt et barn til, har jeg lært! :-)

Skrevet

Men for all del, det kan jo godt hende at simo med vendbart håndtak også er bra altså! Jeg har som sagt aldri prøvd, er jo ikke sikkert vektforskjellen er så utrolig stor? =)

Vil forresten fraråde deg til å kjøpe simo 09 modell, 09 modellene er nemlig enda tyngre enn de tidligere modellene. Dette fordi de på grunn av noen EU regler har tatt mer stål og mindre aluminium i understellet. Simo sportsvogn veide før 16,9 kg, mens 09 modellene vil veie 18 kg. Så det nemlig tilfeldigvis i 09 broskyren at vognene er tyngre enn det som står i 08 broskyren. Spurte de i butikken og de ringte til simo og spurte og fikk nevnte svar ;-)

Skrevet

ååååååååååå jeg vil ha brun (eller lilla) spirit!! Du får ikke lov til å klage, heldiggris!!;)

Håndmuffe og liggeforlenger kan du jo få til en mistral også. Det er mye salg på nye mistraler også. Feks på pingpong-online, lilleprinsen(p08-modeller) og sikkert flere sider. Så en tysk side hvor man bet i euro og man får avslag om man kjøper to eller flere vogner. Vi får time graviditeter en gang og bestille oss to prestige;)

Du innser vel som meg at du er nødt til å få flere barn?;)

Vi er på motsatte sider av samme problem vi. Du har de lekre trehjulingen og vil ha en snøgod firehjuling, jeg har omvendt:(

Har så yst på spirit eller oth!

Jajaja, dette er jo blitt en noe meningsløs tråd. skulle tro jeg heller gikk og vasket opp eller pakket stelleveske til imorgen. Men neeeida;)

Skrevet

Nei den perfekte vognen finnes ikke, men om du har to vogner kan du få det perfekt likevel ;-) En til hvert sitt brukt. Hilsen anonym lenger opp her.

Skrevet

Anonym, hvilken vogn har du i tillegg til simoen? (om jeg har forstått deg rett da:)

Skrevet

Nei jeg har ingen i tillegg akkuratt nå, men ønsker meg ;-) Må vente til vi har penger.

Syns den nye Easy Walker QTRO ser kjempe fin ut, men den er sikkert altfor dyr og går jo ikke an å kjøpe brukt enda siden den er ny. Et annet supert alternativ er Maclaren Techno XT. Eller kanskje simo reisetrille eller teutonia fun? Alle utenom den første kan man jo finne billig på finn ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...