Gjest Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 før kunne jeg legge fra meg mini hvor som helst å hun sovna bang. så fikk jeg brystbetennelse for ei uke siden å da fikk hun flaske med mme pga det gjorde så utrolig vondt å jeg var konstant dårlig. nå går jeg på pencilin. å ammer (kuttet ut flaske) virker som om hun får i seg nok melk pga hun spytter ut puppen når hun ligger på fanget. hun skriker ikke eller noe.. men tingen er den at jeg kan bare glemme å legge henne fra meg.. hun blir steingal..gråter på en helt anna måte enn før.. etter bare noen dager med faren sin så virker hun heelt rar. (han er kjempeflink med ho) jeg har ikke klart å bære på henne pga armen min har ikke funka.. kan hun reagere på pencilinen? hun ligger på puppen hele dagen lang (forståelig nok for å få opp produksjonen) gjør ikke meg noe. jeg kan gjerne ha henne på meg hele døgnet (10 uker til fredag) men jeg ser jo at hun ikke er fornøyd. erfaringer med amming og pencilin? hun har begynt og sugle masse og dytte hele hånda i munnen. noen sier det er tegn på tenner, men hun er jo så liten enda. pluss at hun er stille når hun er hos oss..
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Husker Snupi her også var temmelig misfornøyd da jeg gikk på penicillin. Ga seg ganske fort da kuren var over mener jeg. Men frister ikke med noen ny kur i løpet av ammeperioden, nei! Her har hun også siklet og tygget på hånda si siden hun var omtrent 10 uker ja. Gjerne hele hånda i munnen på en gang - helt til hun brekker seg. HS sa det er deres måte å finne ut av størrelse og konsistens. Ingen tenner foreløpig, men nå ser jeg to kuler i gommen nede. Hun er 4,5 mnd nå.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 får håpe det er pencilinen ja.. hun er jo supergod bare vi holder henne da. eller blir vippa i stolen sin..
Nagilimia Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Min begynte også å sikle, suge, tygge på hånda si når han var 10 uker.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Grunnen til at hun blir veldig merklig når du ikke er i nærheten er fordi hun måtte greie seg uten pupp en stund å nå når hun har fått tilbake puppen så vil hun ha hele tiden..Hun vil også ha mamman sin i nærheten hele tiden å det er en trygghet for henne. Hun reagerer på hver minste ting..Fra pupp-til pappa-til flaske-til pupp å mye stress...Er mye for en liten en å skjønne helt hva som skjer. La henne få være nært deg..Gjerne gi henne et teppe med din puppe-lukt på eller med din parfyme bare for tryggheten sin skyld. La henne få tid sammen med deg å bli vandt med deg igjen.
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 derfor sover hun sammen med meg igjen :) passer på å kose oss
Itsrejk Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Jeg måtte gjennom en antibiotikakur da småtten bare var to uker gammel. Han reagerte helt klart på antibiotikaen. Avføringen hans ble grønn og veldig tyntflytende, og han kunne fint levere ti-femten bæsjebleier på et døgn. Han var egentlig veldig rolig da, og han sov mye. Men akkurat den biten blir jo vanskelig å sammenligne, siden min var så liten. Men jeg tenker at det kan hende at minien din kanskje har litt magevondt, og at hun derfor ønsker å bli båret? I så fall er det sikkert i kombinasjon med de andre grunnene dere har vært inne på her. Forøvrig supert at det går så flott med ammingen igjen! Med den innsatsen du la ned for å få det til å funke er jeg veldig glad for at du får betalt nå. Og flott at mini er så glad i puppen da. Var litt redd for at hun ikke skulle ta den når hun fikk tilbudet igjen, men det ble ikke noe problem, skjønner jeg. Og ang. sikling og suging på hender: Det er småtten min i full gang med også. Han legger ned en voldsom innsats i å få pakka de små nevene inn i munnen. Krever tydeligvis konsentrasjon og styrke, for hvis han ligger på ryggen løfter han gjerne begge bena(og rompa!) rett opp i været, og prøver å pakke begge nevene inn i munnen på en gang. Han er faktisk rød og litt sår på begge pekefingrene pga den nye hobbyen sin. Han er jo bare åtte uker gammel, så jeg tviler på at det er tenner på gang ennå. Tror kanskje dette handler mest om å bli kjent med kroppen sin, jeg - finne ut at man har hender, hvordan man kan bruke disse hendene, og hvordan de smaker.
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 hehehhehe er så gøy når de ligger å spreller sånn med hele kroppen.. er like før hun får tak i føttene sine også nå:D:D den ene puppen er ganske tørr da hehe.. men jeg legger henne alltid til den først. så til den andre. så vi har kuttet flaske helt.. godt å kunne få mettet henne selv igjen :) hun protesterte ikke når hun fikk pupp nei det var veldig godt...
Itsrejk Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 Herlig! Skikkelig glad-historie! Du har vært kjempeflink!
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 tusen takk hadde nok aldri klart det uten all den positive motivasjonen fra dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå