123-indianere Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Hei. Jeg har en sønn på 5 1/2 år som utredes for ADHD: Jeg synes det er så mange rare og forskjellige måter som folk beskriver her inne på hvordan og hvor lenge barnet deres har blitt utredet. Min sønn har enda ikke fått diagnosen men det er kun fordi han er så liten at de ikke ønsker å diagnosere han før han har begynt på skolen. Her har han vært under PPT i 3 år, og BUP ved Nic Waals inst i 2 1/2 år.. så det begynte tidlig. Men det syntes tidlig (fra han var baby) at han ikke var helt som andre barn. Han har blitt testet i "øst og vest" hele veien og hatt spesialpedagog i 3 år i barnehagen. Han er nå ferdig med ett 5 ukers opphold på Krise og utredningsetaten på Ullevål sykehus hvor det har vært hektiske dager. Jeg synes vi har vært igjennom så mye i forhold til andre som har hatt utredning i ett par måneder osv. Lurer bare på hva dette kan komme av. Er det store forskjeller i forhold til kommune osv? Kanskje merkelig å lure på dette, men som jeg har snakket med alle involverte i ansvarsgruppen om at jeg synes det er leit at min sønn har vært igjennom så mye til å være så liten, men samtidig så er det godt å ha en gruppe rundt oss som hjelper og legger til rette for at barnet vårt skal ha det bra og følges opp.. Jeg er super spent på skolegang. Hvis noen har noen tips for en grei overgang bhg-skole så taes de imot med takk:-)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 du er ikke alene. her begynte gutten min da han var 7, er nå snart 12 å enda ikke fått en klar diagnose.. men han er et "komplisert" barn, å bup sier selv de aldri har vært borti lignende.. så jeg tror de sliter med å finne ut akkurat HVA! sønnen min har assisten på skolen, ellers hadde han ikke fått gjort noen ting.. men han er heldigvis smart så det holder:) er bare interessen som faller ut fort å da vandrer han bare rundt..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Jeg håper virkelig du får den hjelpen du trenker på krise og utredningsenheten på Ullevål. Jeg har en god bekjent som var der med sin sønn i mange mnd, og fikk en "skammelig" behandling. Det ble stilt helt FEIL diagnose på denne avdelingen, noen mnd etter kom de til riktig utreder som hadde lang erfaring og kunnskap rundt ADHD, Tourette, tvang etc. IKKE gi deg, om du ikke føler deg hørt! LYKKE til
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Jeg synes du skal ta kontakt med nevropsykologisk senter i Oslo for utredning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå