Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Ja da kom drittmensen igjen... Sukk. Dette var 3. pp med puregon, denne gang også med insemnering. Det gikk ikke så bra, ikke engang med to fine egg. Dobbel sjans, ingen baby. Da er HSG røntgen neste for meg. Jeg har legeskrekk i tillegg til panikkangst (som gjerne dukker opp nettopp hos lege/ tannlege) , så lurer på om noen har spurt om og fått smertestillinde/ beroligende før/under undersøkelsen?
lillehare Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 hei du, takk skal gjøre dette i morgen og kan ikke si at jeg gleder meg til fremmede menn skal ordne der nede. har fått beskjed om å ta 500 x2 ibux 1 time før undersøkelsen. det er det. skriver imorgen hvordan det har gått...
hildri Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Jeg gruet meg veldig, men det var virkelig ikke noe å grue seg for. 2 søte damer (1 lege og 1 radiolog) veldig proffe og forklarte hele tinden hva de gjorde. Bare spør dem og få de til å vise deg hva som skjer på skjermen da glemmer man smertene litt. Det kommer litt blødninger ca 2 dager etterpå. Jeg hadde litt ubehag etter så det er lurt å ikke legge så mye planer resten av dagen. Lykke til i dag lillehare.
Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2009 Ok, takk for svar og lykke til lillehare! Blir spennende å høre hvordan det går med deg. Jeg er klar over at man vanligvis ikke får noe smertestillende eller beroligende, det er derfor jeg spør om noen har erfaring med det.
hildri Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Kan du ikke bare ta litt IBUX eller noe før da?? Det skader ikke og hvis det kan hjelpe deg til å slappe av litt mer så er det bare bra for undersøkelsen da de sier at dersom man spenner seg er underøkelsen vanskeligere å gjennomføre. Masse lykke til.
Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2009 Jo Ibux skal jeg ihvertfall ta, Hildri, men med panikkangst er det umulig å slappe av. Jeg har ingen kontroll over kroppen min, veldig ubehagelig. Nå har legen min skrevet ut Stesolid, håper det hjelper:-) Takk for lykkeønsker:-)
lillehare Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 hei du! tok hsg igår, gikk kjempe fint. riks er profesjonelle. det startet med at de ligger på en bek med bena opp, funker for meg for da slipper jeg å se alt. videre får du et spekel der nede i plas så det er ikke kaldt som hos gu. videre setter de et kjempe tynt rør i livmora, og der skal kontrast settes. så drar de opp lenger på benken fra da skal du ikke sprike lenger. deretter får du kontrast, man blir litt tung men det er ikke vondt. så må du ligge på magen og der er det en skjerm og så får du se livmor og eggledere, helt fnaastik og merkeli. det eneste som er litt ubrhagelig er spekel og det tynne røret. ikke noe dramatisk. jeg tok 2 x 400 mg ibux samt vival, måtte ha det selv. spurte om å få en kald klut til fjeset fordi jeg ble litt varm. den gjorde undervernker, slappet av da, så gjør det du også. jeg hater alt av gu og sånt, og har mareritt før jeg skal til gynekologen, men dette gikk over all forventning! for min del gikk det fin og resultatet fra ingen tette eggledere. alt gikk på 20 min, fra jeg gikk inn til jeg gikk ut!!! bare spør om du lurer på noe, for dette er ikke noe å grue seg til! lykke til da
Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2009 Så godt å høre det gikk fint med deg, lillehare! Tusen takk for rapport:-) Fikk du resultatet med en gang? Nå er du vel glad du er ferdig med det, tenker jeg! Lykke til videre:-)
lillehare Skrevet 16. mars 2009 #9 Skrevet 16. mars 2009 fikk svar med en gang, og legen sa det var bare "hurra" her... han var så søt, gammel og et trekant arr midt på panna kjære deg, lykke til og hold meg oppdatert, det er overhodet ikke noe å grue seg til, husk å få den kalde kluten for den gjorde susen for meg. ble så varm av nervøsitet, så den hjalp lykke til og håper egglederene dine ser ut som englehår, for det ligner det på skjermen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå