Bring_it_on!!:)) Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Det har vært en så veldig utvikling i sykdommen til svigermor siste dagene.. Og i morgen så kommer lindrende enhet opp og jeg skal være med for og få med meg informasjon .. Siden svigermor nå ikke husker så mye av hva som blir sagt lenger.. Kjenner jeg gruer meg litt.. Jeg er jo oppe hos henne nesten hver eneste dag.., så kjenner henne og hennes tilstand godt.. Men blir annerledes og høre andre prate om hennes tilstand.. Jeg har selv pratet med mange pårørende når livet har nærmet seg slutten., men nå skal jeg selv sitte og lytte.. Men skal bli godt og få litt informasjon også.. Er rimelig skakkkjørt både fysisk og psykisk selv om dagen og tyr lett til tårene.. Så er redd det kan bli et tøft møte..
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Uff, det kan ikke være noe kjekt å se noen man er glad i være så syk :-( Men det er nok flinke folk som kommer i morgen! Og kanskje det kan være litt godt også, selv om det nok blir tøft? Dere har sikkert mange spørsmål dere vil ha svar på... Lykke til, sender deg en klem=)
ApriIbaby Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 hei. Var igjennom det samme med svigermor. Vanskelig å sitte som pårørende når man vanligvis selv er den som yter helsehjelpen. Det vanskeligste synes jeg var å være svigerdatter og pårørende. Var veldig lett å tre inn i en kollegarolle der man kyunne beskytte seg mer mot alt det vonde. Ved hvilket sykehus skal dere følges opp av palleativt team?
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 De palliative teamene har stort sett god kompetanse på både fysiske pg psykiske biten rundt terminale pasienter og deres pårørende. Forhåpentligvis vil du bli du/dere bli møtt på en veldig ålreit måte, få god informasjon og dra derfra med en trygghet om at svigermoren din vil bli veldig godt ivaretatt. Lykke til! Jeg føler med dere.
Tøysetipp Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Så flott at hun får muligheten til å komme på en pallitativ enhet. (vet ikke om hun allerede er der.. da) Vi hadde ingen møter på forhånd, men hun kom igjennom nåløyet (min mor) fordi hun var kjæreste med hesle- og sosial sjefen i komunen. Her er det kun en palliativ enhet. De har kompetanse til å takle slike situasjoner, og jeg er sikker på at dere vil bli godt ivaretatt. Veldig trist.. Skjønner deg godt, og har vært i nesten samme situasjon selv.. Man innser at det virkelig er siste reise.. Vi hadde kun en innkomst-samtale hvor de forklarte litt rundt rutiner etc. Jeg får ikke roset de nok, de var som engler å regne.. GODT å være pårørende rundt kompetente mennesker, som vet hva de gjør og som er der for både pasienten og pårørende. Ønsker deg lykke til. Skjønner det er en veldig tung og vanskelig situasjon. UFF.. Klemmer på veien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå