Gå til innhold

6 ukers kontroll for mor?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen, hverken fastlege, jm i bydel eller jm på føden har nevnt noe om dette. Men nå spurte en venninne om jeg hadde fått time og at dette er vanlig for førstegangsfødende.....

Hvilke erfaringer har dere med dette, synes det er så rart at jeg ikke har hørt noe tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din egen kontroll må du bestille time for selv. :)

Skrevet

Pussig.... Jeg fikk beskjed av fødselslegen den dagen jeg skulle hjem fra sykehuset at jeg ville få innkallelse i posten til 6 ukers kontrollen, og det gjorde jeg.

Jeg ville ringt sykehuset og etterspurt kontrollen.

Ikke for at jeg hadde noe særlig igjen for turen bort da, men... Greit å dra med seg en gratis GU iallefall!

Skrevet

Her må man også bestille den selv.

Mener vi snakket om det på en av de siste kontrollene hos jordmor + at de minte meg på det før jeg reiste hjem fra sykehuset.

Skrevet

Jeg måtte bestille det selv hos min fastlege!

Det er mulig det er forskjellig rundt omkring i landet

Skrevet

Nå visste jeg at det var noe jeg måtte bestille selv hos fastlegen, men jeg ble også påminnet dette før jeg reiste fra sykehuset.

Skrevet

Jeg fikk beskjed når jeg dro fra sykehuset at jeg måtte bestille dette selv. Men så var jeg på en prat hos jordmor på helsestasjonen, og hun henviste meg til gynekolog i stedet. Mente at det var mye bedre enn å gå til fastlegen. Skal ta en prat om prevensjon, og sannsynligvis sette inn spiral på samme kontrollen. Fikk brev fra gynekologen med time etter at jordmora henviste meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...