Gå til innhold

Hvorfor vil folk ha vendbart håndtak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vogner som brio og simo? Skjønner jo at det er praktisk, men er dere klar over at vognen blir tyngre? Både brio og simo er jo tung nok fra før. Jeg velger mye heller å løfte sittedelen rundt de få gangene jeg skal snu enn å alltid trille rundt på enn vogn som er tyngre enn den "må" være. Har forøvrig ingen problemer med å løfte sittedel rundt selv med min to åring oppi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... da har du en enklere patent enn det er på min spirit... enda så enkel den er klarer jeg det ikke med snuppa oppi. Jeg vet egnetlig ikke hvorfor jeg vil ha dette, men jeg har hengt meg helt opp i dette... Siden jeg tydeligvis har litt for lite annet å interesser meg for for tiden, så betyr dette plutselig veldig mye for meg. Har ingen annen forklaring til deg. Beklager...

Skrevet

Jeg har spirit og når jeg hadde baby kunne jeg ikke legge babyen min på bakken hvis jeg følte for å snu sittedelen, det er heller ikke veldig praktisk nå å måtte ta ut ungen for å snu sittedelen mens man triller.

Det er ikke så ofte det er behov for å snu sittedelen, men de gangene det har vært greit å kunne snu ungen vekk fra sol og vind skulle jeg ønske jeg hadde vendbart håndtak og ikke vendbar sittedel.

Man triller jo ikke i en retning hele tiden og vinden i ansiktet eller mye sol kan enkelt forhindres ved å snu sittedelen.

Skrevet

Om du klarer å løfte opp og vende sportsdelen med ungen din oppi har du kanskje ikke bekkenløsning:)

Skrevet

:-) Så fint at det ikke bare er meg da hihi Sol, vind, regn.... Begynner nemlig å tro jeg er gal, VOGNGAL! Det erjeg vel sikkert også....

Skrevet

Bare sånn at ingen misforstår; det var ikke meningen å være frekk her! Jeg bare lurer rett og slett ;-)

Jeg har brio happy light og løfter sittedelen rundt med barnet oppi (hun veier vel omtrendt 11-12 kg) uten problemer! Det er gjort på noen få sekunder, har alltid gjort det slik med vogner jeg har hatt og aldri hatt noe problem med det. For jeg syns det er såpasss viktig at vognen er så lett som mulig, vil ikke trille rundt på en tyngre vogn kun for det vendbare håndtaket sin del. Er i tillegg gravid, men har ikke bekkenløsning, skjønner godt at det kan være vanskelig for de som har det!

Skrevet

Men jeg har aldri hatt spirit da, så kan jo hende det er mer stress med den...

Skrevet

hihi, jeg har ikke bekkenløsning, er ikke gravid men antagelig bare litt lat! ;) Og så har jeg ikke tenkt på at dette gjør vogna tygnre... men nå har jeg lært det i dag. Jeg angerer meg bare for at jeg var så opphengt i spirit før jeg kjøpte vong første gang jeg. Jeg fant den vogna som min drømmevogn. Nå tror jeg at jeg ville valgt mistral på grunn av vekten og dens egenskaper, eventuelt en simo/brio/emmaljunga pga bagstørrelsen og kjøpt en og kjøpt en snerten trehjuling til sommeren ;) En med vendbarsittedel, håndbrems, låsbart og svingbartfremhjul..... (spirt kanskje???) Men adapter for maxi cosi kunne jeg sluppet å tenkt på, fordi jeg kunne kjøpt en snerte liten trille til det, zapp eller buggster (er det ikke det den heter????) Så dersom jeg kunne trykket delete og så startet på nytt, da hadde jeg gjort det slik, tror jeg da. LEs: jeg ikke vi haha

Skrevet

Det går å snu spiriten med barnet oppi hvis man er to, men hvis man er alene er ikke det et alternativ for meg siden det er litt kronglete og vanslig å sette den ned på rett sted, og da spesielt med tung unge oppi!

Skrevet

Jeg ser heller ikke fordelen med vendbart håndtak. For det første, ja vognen blir tyngre, men det blir ofte slark i desse "løse" delene. Ble frarådet å kjøpe vendbart av de på butikken.

Og for det andre så blir det utrolig lite brukt. Og på feks simo sine vogner, der koster det nesten 1000 kr ekstra for vendbart håndtak. Det er absolutt ikke verdt det! Mener jeg da :)

Skrevet

Vendbart håndtak er praktisk for de som bor ute i havgapet hvor vinden skifter retning hele tiden. Når du er ute og triller så er det bare å svitsje over=)

Skrevet

Jeg hadde Mistral med vendbart håndtak. Tenkte dette var superpraktisk. Tror jeg benyttet meg av det et par ganger. De nye vognene i dag har jo veldig god solbeskyttelse og man får kjøpt ekstra skjerm. Så nei, jeg savner det ikke nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...