Gå til innhold

Bestille mat/helsekost i Sverige via internett- erfaringer? (samme som skravle)


Teddysoft

Anbefalte innlegg

Minsten må holde seg unna en rekke matvarer (gluten laktose, sukker etc) en god stund. Det er både dyrt og kronglete å kjøpe dette her hjemme. Har funnet noen bra nettsider fra Danmark som sender til Norge. Men jeg tenkte at på grunn av den svake, svenske krona er det kanskje en ide å kjøpe fra et svensk nettsted. Noen som har erfaringer/tips/råd?

 

Hvor mye ekstra plunder er det å fortolle varer selv?

 

Blir det mye spart, selv med 25% moms?

 

Må man ha en diagnose, feks cøliaki for å kunne få grunnstønad/ trekke fra på skatten? Må alle kvitteringer i såfall spares?

 

Mange spørsmål- evig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har akkurat lest boken "Kjernesunn Familie" av Ninka-Bernadette Mauritson. Anbefales på det sterkeste for de som vil kutte ut/ned på sukker, gluten, e-stoffer osv. Den er virkelig inspirerende og har masse gode tips. De har også en egen nettside, www.kernesundfamilie.dk

 

Jeg kjøpte boken fra bokkilden.no. Har også bestilt meg en bok fra samme familien med masse oppskrifter, bestilte den på tanum.no. Denne er på dansk da, foreløpig ikke oversatt til norsk.

 

Norske nettbutikker de anbefaler:

 

www.arnica.no

www.dgr.no

www.din-mat.no (gluten- og melkefrie matvarer)

www.helseogkost.no

www.helseshoppen.no

www.kinsarvik.no

www.medurt.no

www.renkost.no

 

Nettbutikker i Sverige eller toll- og avgiftsregler kjenner jeg dessverre ikke til :(

 

Synd det skal være så utrolig dyrt å bestille varer fra utlandet, og at helsekost i Norge er så dyrt! Man kan jo si det er verdt det, men skulle gjerne brukt litt mindre penger på mat og helsekost!

 

Lykke til :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest boken :) Den er kommet på norsk, kom for en måned siden ca. Skal sjekke ut nettsidene du har tipset om- tusen takk! Sier fra hvis jeg finner en svensk nettside.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lest svaret litt kjapt- så det er kokeboken du anbefaler som kun er på dansk? Jeg fortsetter å tråle nettet.. Har sjekket noen norske sider, foreløpig litt dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...