Gå til innhold

Angst/Depersonalisering etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått panikkangst ETTER fødsel? Jeg sliter noe helt sinnsykt nå. Har angst med depersonalisering, dvs ingen ting føles virkelig, ikke megselv engang.. Lurer på om det er hormoner, mangel på vitaminer, et eller annet....??? Hvis du vet om NOEN som har hatt dette, plis svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Tanta mi hadde det slik. Hun gikk veldig lenge uten å si noe til noen og har i ettertid fortalt at hadde hun visst hvor mye lettere ting ble av å få pratet med dem på helsestasjonen og psykolog, så hadde hun gjort det mye tidligre!

Fikk selv fødselsdepresjon(og lett angst) her for noen år siden og det eneste jeg kan si er: Prat med noen, få hjelp! Og for all del ikke bur deg inne. Gå heller tur feks tidlig på dagen når du ikke møter mange mennesker (hvis det er et problem) for det hjelper å komme seg ut;)

Skrevet

Hei! Jeg hadde det helt likt etter først fødsel! Det er kjempe slitsomt og ha en baby og panikk angst samtidig! Jeg turde ikke si noe til noen med en gang, fordi jeg skjønte rett og slett ikke at jeg burde si det til noen=) Jeg hadde det egentlig ganske fint som gravid, men dagen etter fødsel turde jeg ingen ting. jeg fikk panikk angst for alt, tilogmed når foreldrene mine kom på besøk. Det hjelper noen og amme, fordi du produserer mer av ett slags beroligende hormon! Jeg mistet også virkelighets oppfattningen, jeg følte meg ikke hjemme i meg meg selv. det var noe som var helt merkelig. men jeg startet med anti depressiva, magnesium, b vitaminer. jeg er jo helt normal i dag. er 7 mnd siden fødsel! har også gått til psykolog! Dette unner jeg ingen. psykiske reaksjoner suger=) LYKKE TIL. Håper du kanskje fikk noen svar=)Men husk. man vokser seg bare sterkere og etter en stund vill du ha glemt hvordan du føler deg nå!

• 2 uker senere...
Skrevet

Heisann!

Vil bare gi deg en klem å oppfordre deg til å prate med noen du stoler på om dette om du ikke allerede har gjordt det.

Ikke vær flink og hold ut, men kjenn på følelsene å få hjelp! Kanskje er det noen som kan avlaste deg litt så du får sove ut om du trenger det.

Håper du får det bedre inni deg!

Skrevet

Hei

Jeg ville bare si at du er ikke alene om dette!

Hadde litt lett angst tidligere også,men etter jeg fødte mitt andre barn nå for to mnd siden,har jeg aldri følt meg verre. Føler meg egentlig ikke spesielt deprimert,men har mye av det du forklarer. Uvirkelighetsfølelse,angst når jeg er alene,hvis vi har besøk,i butikker mm. Er helt på utsiden av meg selv om dagen. Tror det blir ekstra ille når man har mye å tenke på,vil gjøre alt det beste for den minste,sover lite osv. Har det mye bedre tidligere på dagen. Akkurat som ikke hjernen har begynt å fungere ordentlig. Høres sikkert teit ut... Håper det blir lettere etterhvert,og ønsker deg lykke til... Godt å vite det er flere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...