Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Jeg lurer på hvilke reisevaner dere som ikke vaksinerer barna deres har. Holder dere dere i Norden, eller drar dere til sør-Europa, Afrika, Asia etc? Og hvis dere drar, lar dere barna leke på en offentlig lekeplass sammen med innfødte barn da? Vennligst bare seriøse svar på denne tråden.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Hei. Jeg og mine 3 barn har vært 2 ganger på ferie til India og 3 turer til Thailand. Vaksiner/reisevaksiner er ikke diskutert her hjemme en gang. Til sommeren skal vi være 6 uker på rundreise i Australia og 1 uke på New Zealand. Selv jobber jeg som sykepleier her hjemme og min mann for Leger uten grenser. Har ingen betenkligheter med å la våre barn leke med barn fra eller oppholde oss sammen med de innfødte fra disse landene. Enkelte land er litt mer kravstore når det gjelder tilreisende og det kreves ofte vaksineattest. Den eneste attesten vi har er en legeattest som fritar barna for vaksiner pga allergi mot innholdet i vaksiner (ikke at det er sant, men slipper argumentering). Barna her har ikke vært syke når vi har vært på reise. Vi reiser en del sammen med venner, som sørger for å være godt vaksinert når vi reiser. Den første turen til India så var denne familien sengeliggende de første 14 dagene. Tur nr. 2 til Thailand så havnet 2 av barna på sykehus i Bangkok og lå der med oppkast, diarre og feber i 1 uke. Foreldrene lå hjemme på hotellet og fikk ikke besøke barna pga smittefaren. Vi som løp mellom de smittede har aldri blitt rammet av noe slikt. Vi spiser det samme, drikker det samme og gjør stort sett det samme når vi reiser sammen. På neste tur skal ikke denne familien vaksinere seg heller. Ikke for at de tror disse tilfellene var forårsaket av vaksinene, men bare for å se om de slipper unna med å la være vaksiner.
mamma-x-3 Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Veldig interessant å lese at henholdsvis sykepleier og lege (i leger uten grenser) velger å ikke vaksinere sine barn. Dere reiser mye og langt utover de "trygge" reisemålene. Hvorfor valgte dere bort vaksiner? Legestanden generelt går bredt ut som de fremste forsvarere og tilhengere av globalvaksinering, med et universalmål : å utrydde farlige sykdommer på verdensbasis. Hva bygger dere deres valg på? Hvilken informasjon har dere funnet? Er selv mor til tre uvaksinerte barn. Mitt ståsted fikk jeg etter flere samtaler med en antroposofisk lege, som ellers hjalp meg med å finne gode og seriøse kilder å fordype meg i. Det finnes konspiratoriske teorier der ute som slår beina under seriøsiteten til vaksinemotstanderne. Dette er etter mitt syn farlig. "new age"-tankeganen kan svekke seriøse argumenter. Og seriøse argumenter er det flust av.
mamma-x-3 Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Har selv reist til Spania, Kypros, Hellas, Marokko og Egypt. Tror de stygge sykdomsepedemiene i den tredje verden, av sykdommer det vaksineres mot, skyldes tilstandene der: dårlig hygiene, manglende kosthold, skittent vann, svekket immunforsvar pga slike faktorer fører til at sykdommer rammer hardt. Hva om det ble brukt samme størrelsesorden av penger til støtte til jordbruk, rent vann, mat, informasjon/opplæring i hygiene og kosthold som til vaksiner? Hvordan hadde da sykdomsbildet sett ut. Tror friske, sunne barn har et naturlig immunforsvar på topp og derfor svært mye å gå på vedr. å takle sykdom.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 2 uvaksinerte barn her, reist med begge to. går så fint så!!!
Helseinterressert Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Har ingen begrensninger ift å dra hvor andre turister drar. Var i sør amerika med datter når hun var ca 15 mnd. Hun var litt urolig i magen en tid etter vi kom hjem men det var aldri noe problem. Fullammingsperioden anser jeg som en god beskyttelse, og likedan hvis barnet har hatt en omgang eller to med forkjølelse og omgangssyke anser jeg som at immunforsvaret har fått prøvd seg litt. Perioder der barna kan være litt sårbare anser jeg å være overgangen til fast føde samt overgangen fra hjemme til barnehage. Disse periodene kan jeg være litt mer betenkt ift å dra til veldig fremmede steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå