Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om navnet Cora (uttalt med o og ikke å)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ok, men synes nok Nora er penere.

Skrevet

Jeg ville aldri sagt Cåra, man sier jo Cora ;-)

Synes ikke navnet er spesielt pent, hverken det eller Tora.

Men Nora er fint :-)

Skrevet

Jeg tror veldig mange vil uttale navnet med å siden det er så innarbeida på engelsk, og forfatteren Cora Sandell blir vel uttalt med å i Norge av de fleste.

Liker navnet, kanskje mest pågrunn av forfaterinnen.

Skrevet

skjønner hva du mener ;-) ...

Skrevet

Nora er alt for poppis...

Liker heller ikke Tora. Men for meg er disse navnene veldig forskjellige med henhold på hvor man legger trykket. Nora/Tora har to trykksatte stavelser, mens Cora har trykket på første stavelse.

Til nedenfor, har forresten aldri hørt noen si Cåra Sandell?

Skrevet

Jeg har aldri hørt noen si Cåra Sandel :)

Cora Sandel er et psevdonym for den norske forfatteren Sara Cecilia Görvell Fabricius (født 20. desember 1880, død 3. april 1974).

Skrevet

Ville heller aldri sagt Cåra. Cora er i alle fall finere enn Nora, men liker det ikke noe særlig likevel. Minner meg om kor liksom... "Syng i kor'a Cora"...

Skrevet

Cora har jeg bare hørt uttalt med o. Ville ikke reagert verken negativt eller positivt på det...

Gjest Antarctica
Skrevet

Har hørt forfatteren Cora Sandel nevnt både som "Kåra" og "Kora" - ingen av dem fungerte særlig bra dessverre. Det er nok best som kunstnernavn, hørtes litt hjemmelaget ut for meg, eller som et hundenavn (labradoren Raja og setteren Cora, liksom...)

Men liker du Cornelia? Cordelia?

Eller et annet rim : Dora?

Skrevet

Cornelia og Cordelia er for lange, "jålete" og passer dårlig til søsknenes navn, dessverre.

Dora blir for mye "Dora the explorer"...

Skrevet

Har aldri hørt noen si "Cåra" til Cora Sandel. Det er et vakkert navn med en flott historie! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...