råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Hvordan var det? vanskelig? Mye lesestoff? er det mange lærebøker på engelsk? Hvilken jobb har du nå? Og tjener du greit?
mamma'n til M & K Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 ja jeg tok det på BI. Gikk ut i 2000. Jeg syns det var veldig gøy, interessant og litt slitsomt. De to første årene gikk det veldig greit, det tredje året så var det selvfølgelig en del vanskeligere. Ja det er mye å lese (syns jeg ihvertfall, men nå har jeg ikke så veldig mye å sammenligne med), men husk å ta gode notater så slipper du unna ihvertfall litt. Jeg hadde noen lærebøker på engelsk. På tredjeåret så spørs det hvilken spesialisering du velger om det er mange engelskbøker. Jeg jobber som controller og har 500.000 i lønn.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2009 Tusen takk for svar!!! Tror nok at det er det jeg velger. Controller...er det i oljefirma? Hva er arbeidsoppgavene dine?
mamma'n til M & K Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 nei, det er ikke et oljefirma. Men det er et stort internasjonalt firma. Jeg har budsjettering, rapportering både lokalt og internasjonalt, forecasting, diverse ved måned/kvartal og årsavslutninger. Det jeg syns er så greit med denne utdannelsen er at det er så uendelig mange muligheter. Du er ikke låst til et yrke og du kan jobbe i så og si alle bransjer. De fleste trenger jo en økonom! I tillegg så er det veldig varierende arbeidsoppgaver. Hvis du er interessert i økonomi og syns det er gøy med tall så er det bare å kjøre på. Jeg angrer ihvertfall ikke og valgte tydeligvis riktig utdannelse for meg (noe jeg har fått bekreftet gjennom utallige tester tatt hos rekrutteringsbyråer)
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Jeg lurer på det samme, hvor skal du søke? Jeg har søkt på revisjon, bedriftsøkonomi og økonomi og administrasjon i Halden. Håper jeg får plass og gleder meg til å starte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå