Katsi Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Lillemor på 3 mnd er blitt såååååå vanskelig med sovingen på dagen! Hun må sovne på skulderen men våkner med en gang jeg legger henne ned. Det er iallefall umulig å legge henne våken i vogna når hun er trøtt og tro at hun sovner, neida hun SKRIKER hele tiden og blir bare mer og mer hysterisk hvis jeg ikke tar henne opp. Går endel på tur for da hun første er sovnet kan hun sove en time og to hvis jeg er ute og går. Men jeg kan jo ikke gjøre det flere ganger om dagen, har jo 2 andre barn som trenger sitt og det er greit å få tatt husarbeidet når de er på skolen og barnehage. Det som er så slitsomt er at hun er jo trøtt så hun sovner på armen når jeg tar henne opp men våkner igjen når jeg legger henne ned. Og hun som kunne sove i 4 timer i vogna si før... Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få henne til å finne søvnen selv når hun blir så hysterisk når jeg legger henne våken ned??? Hun tar ikke smokk...
mams05 Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Min er akkurat lik...sover lenge om jeg går, men om jeg legger henne i vognen ute i ro sover hun maks 40-45 min. Hun kunne også sove opptil 3-4 timer om dagen før....tips tas i mot ja:)
Katsi Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2009 Hadde hun bare sovet så lenge som 45 min!! Men hun våkner etter 2-5 min etter jeg har lagt henne ned. Kommer vi over de kritiske første minuttene sover hun kanskje 1 time, noen ganger 2. Jeg tror hun er blitt bortskjemt hun lille her. Hun er født 5 uker før tiden så hun sov ekstremt mye, hadde nesten ikke øya oppe de første 6 ukene. Så da ble det til at vi bar henne og holdt henne mye når hun sov for hvis ikke lå hun jo bare der hele dagen. Hun sover som en stein når hun får sove på skulderen min, da går det glatt 2 timer... Til og med på butikken og på besøk med unger hoppende rundt sovner hun godt på skulderen min...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Det vi begynte m på den tida der, var å bysse henne på armen til hun begynte å glippe m øynene, for så å legge henne ned i senga, våken men døsig.. ROLIGE bevegelser, legge forsiktig ned. La meg gjerne ned vedsiden av, med ansiktet tett inntil hennes, og liksom pustet henne i nakken, et par minutter bare. Pakker henne stramt inn i teppe, som en pølse i lompe. Dette har ihvertfall funka utmerket her, og nå som hun er 5mnd kan jeg som regel bare legge henne ned og så sovner hun av seg selv, eventuelt bysse litt først hvis hun er veldig urolig..Søvn er ikke alltid så lett nei, og FRYKTELIG irriterende hvis man ikke får det til!
Katsi Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2009 Grrrr, ja kan bli sprø av dette;) Det med å surre inn i teppe er sikkert lurt for hun veiver sånn med armene når hun våkner litt og så blir hun jo bare mer våken da. La du henne i senga deres da? Hvis du la deg med henne tenker jeg på.. Håper vi kommer der vi også, at jeg bare kan legge henne ned og så sovner hun!!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Prøv å legg deg ned sammen med henne, kansje det fungerer. Tulla her lærte seg plutselig å sovne av seg selv for 2 uker siden. Hun er 4,5 mnd. Og da sover hun gjerne 2 timer også. Tidligere har hun sovet maks 10 minutt før hun våkner. Så det kan jo være at det bare ordner seg selv etterhvert. Du får iallefall håpe på det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå