Gå til innhold

Man har brukt 2 år på å bli feit, og så forventer man å bli slank på en uke eller tre


Lektor Doppler med tillegg

Anbefalte innlegg

Og dytter i seg alt mulig for å nå disse målene.

 

Hva er problemet med å legge om livet (det må man jo uansett) trimme mer, og spise fornuftig?

 

Det virker som om alle her inne omtrent er på jakt etter en mirakelkur som ordner alt over natta. Bli realist og innse at det ikke finnes noen enkel vei til målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg at det ikke finnes mirakelkurer, og at man MÅ legge om livsstilen og tenke langsiktig med kostholdet og trening osv.

 

Samtidig er jeg uenig..hehe.. det finnes flere varianter av det å "spise fornuftig" - du og jeg har jo hatt en disputt her inne tidligere. Hver og en får finne den måten som funker for seg :o)

 

At det skal ta bare noen uker eller måneder å gå NED det man har brukt flere år på å gå OPP burde vel alle skjønne at er utopi...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du aldri har slitt med betydelig overvekt.

 

Å forvente mirakler på 2-3 uker er utopi, det er jeg enig i. Allikevel må folk få lov til å gå ned i vekt på sin måte. Hadde det vært så enkelt som å bare legge om livet (som du kaller det) så hadde ikke så mange slitt med overvekt. Det er ofte en grunn til at man er feit.

 

Samme hvilken måte man velger å bruke for å gå ned i vekt så er neppe noen av de kvalifisert til kategorien enkel.

 

Hvorfor er du her inne? Slanker du deg? Er det kun for å disse de som sliter? Eller er det for kjedelig på krangesiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer betydelig. For to år siden gikk jeg ned 15 kilo ved å slanke meg hardt. Spiste lite (1200 kcal om dagen) og trene en del. og jeg klarte ikke å holde vekten. Så her er jeg igjen. Har gått ned 5 kilo så langt, og skal ned 6 kilo til.

 

Men denne gangen har jeg endret strategi. Jeg skal ikke bli tynn til noe. Jeg skal legge om livet mitt. Jeg følger GR prinsipper. Passer godt på hva jeg spiser. Trene mye gjør jeg likevel, jeg jobber som instruktør to ganger i uka og går på ski/sykler. Men den store forskjellen er at jeg er mett. Jeg kan spise nesten 2000 kalorier om dag når jeg trener så mye, og likevel gå ned i vekt. Det går ikke fort. Men det gjør ikke noe fordi det gir meg lærdom om hvordan jeg skal leve etterpå. Dette er ikke en kur. Det er resten av livet mitt. Og om jeg når målet mitt i mai eller oktober er ett fett. Fordi det er helsa mi det er snakk om. Ikke en eller annen jævla kjole til et bryllup eller to uker på badestrand.

 

Og jeg synes suppekurer er tåpelig. Hva lærer det deg om resten av livet, kostholdsvaner etc? Og jeg synes det virker som om svært mange jager en enkelt løsning. Man skal helst sitte i sofaen og bli tynn.

 

Og jeg disser ikke noen for å prøve. Jeg disser de som ikke engang vil prøve, men tror at løsningen er piller kjøpt på helsekost. HADDE DISSE VIRKET HADDE DET IKKE VÆRT OVERVEKTIGE MENNESKER I VERDEN! Gå på ketolyse, det gjør det tynn, og om du skal leve på lavkarbo resten av livet så er det en grei tilvenning. Men da må du også være klar på det, og ikke se på det som en kur du må gjennom før du igjen kan frotse i pasta og kaker.

 

Slutt å gå på kur, og jobb med livet ditt i stedet. Hvorfor ble jeg feit? Kjedespiser og glad i mat. For mye snop i ukene. Uregelmessige måltider. Fucked forbrenning etter uvettig slanking. Hva gjør jeg for å legge om? Finner sunnere alternativer å spise. Spiser jevnt så jeg ikke blir sulten som en ulv. Trimmer. Trim er alfa omega. Det regulerer apetitt og øker forbrenningen. Det hindrer at du slanker bort musklene dine. Det gir deg bare fordeler!

 

Folk flest bør få ræva ut av sofen noe mer enn hva de gjør til vanlig, og særlig overvektige. Noen unntak finnes det, men jevnt over er for lavt aktivitetsnivå problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten. Jeg kan spise alt. Bare ikke hele tiden. Fredag drikker jeg vin og spiser litt potetgull. Lørdag spiser jeg vanlig "lørdagskosemat" med familien og tar litt snop. Søndag har jeg dessert etter maten. Min omlegging koster meg ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg syns man må høyere enn 15 kilo for å kalle overvekten betydelig.

 

Skal ned ca 36 kilo jeg. Og ja, jeg bruker ketolyse for å komme ned, også skal ettervernet være sakte opptrapping for så å gli over i kaloritelling til det blir en vane å spise riktige mengder av ..alt.

Jeg tror overhodet ikke jeg kan vende tilbake til å frotse i kaker og pasta, kun de dumme tror alt er løst ved endt kur.

 

Trening er et must ja, ketolyse krever også mosjon, men ikke i den grad de som spiser vanlig kan yte.

 

Poenget mitt er at du gir ikke rom for at noen annen løsning enn din er rett! Syns det er å ikke vise respekt for andres valg.

 

Lykke til med de siste kiloene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel fordi jeg synes jeg har sett lyset da veit du. Jeg er ikke så slem og trangsynt som jeg later som.

 

Men jeg har gått på tre runder med kur selv. Nå er det stopp. Nå må jeg i alle fall, slutte å gå på kur og begynne å ta tak i det som er problemet. Kjedespising, overspising, snop etc.

 

Og selvfølgelig prøver jeg å få fram en reaksjon med innlegget mitt. Og det hadde vært glimrende om piller virket. Men det er ikke noe som tyder på det.

 

Og jeg ser at enkelte grupper overvektige, feks de med insulinresistens, har nytte av ketolyse. Denne gruppen bør uansett venne seg til å spise moderate mengder karbohydrater. Men jeg ser også de som på forum teller dager til de er ferdige så de igjen kan spise teks brød. Og da er man på feil spor.

 

Hurra for alle som tar tak i sine vektproblemer og prøver å løse dem. Hver på sitt vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...