Gå til innhold

Noen som vil dele sin erfaring med Emmaljunga City Cross med meg?

Anbefalte innlegg

Som førstegangsgravid synes jeg det er veldig vanskelig å bestemme seg i denne vogn-jungelen :P Men nå tror jeg at jeg (nesten) har bestemt meg for en Emmaljunga City Cross med Citybag. Har vært i butikken å prøvd den idag, og har dermed noen spørsmål til erfarne brukere :)

- Synes det virket som om det var litt lite fjæring i vogna? Litt dårlig vugge-effekt på en måte...? Forsøkte å stille den inn på den mykeste innstillingen, men synes fortsatt den virket litt stiv... Noen synspunkter?

- Er det en fordel med punkteringsfrie hjul, eller blir de litt harde på ulendt underlag og grus?

- Synes det virket litt tungvint å komme til ryggjusteringen på sportsdelen, men dette er kanskje en treningssak?

-Trillekomfort forøvrig/komfort for babyn?

Har du evt andre erfaringer/synspunkter, både positive og negative tas imot med stor takknemlighet. Når man skal bruke så mye penger på en barnevogn, så ønsker man jo at den skal være perfekt! :))

Fortsetter under...

har ikke erfaring med den vogna. men er ute etter en slik som tilleggsvogn. hovedvogna er en teutonia som har punkteringsfrie hjul. Har hatt quinny som har lufthjul og må si at punkteringsfrie hjul er uten tvil mye bedre å trille på.

Litt uenig med Nuppelura, min erfaring er at lufthjul er absolutt best! Men har hørt at hjulene på city crossen er veldig gode så, jeg har jo aldri prøvd akkuratt de punkteringsfrie hjulene.

Har selv vurdert å kjøpe city cross og er enig med deg miss_magica, syns vognen virker for stiv. Var i hovedsak derfor vi endte opp med brio happy i stedet.

Ellers har jeg ingen andre synspunkter.

Hei

Jeg har city cross. Har vært veldig fornøyd med denne vognen.

Jeg synes ikke den er plagsomt stiv. Vi triller ganske mye ute, og da synes jeg det er greit at den ikke gynger mer enn den gjør. Har den stort sett alltid på den hardeste innstillingen. Har jo merket at andre barnevogner har annerledes fjæring, men jeg er fornøyd med CC.

Punkteringsfrie hjul er bra!!! Ingen bekymring for at noe skal gå galt...hehe

Ja, ryggjusteringen sitter litt tungvint til.

Jenta mi elsker vognen, har prøvd flere vogner å triller, men hun trives aller best i city crossen. Sportsedelen er etter min mening vedig bra ifht andre vogner. Den har høye kanter, er lun og kalesjen er god.

Vi har brukt trille på senter osv etter at jenta ble litt større, city cross er jo ikke den ultimate kjøpesentervogn sånn kjøremessig, men det er det vel ingen 4 hjulinger som er. Har også savnet håndbrems, men det er pga at jeg går en del bakker!!!! Men god trening:-)

Håper jeg fikk frem litt av det du lurte på. Jeg anbefaler vogna på det sterkeste, det vil alltid være ett eller annet som man savner ell er misliker med en vogn, man må vel bare velge ut fra de kriterier som er aller viktigst:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...