Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som følger prinsippene fra boka babyguiden her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du boka til Gary Ezzo og Dr. Robert Bucknam?

Jeg har den boka, men har brukt den fælt lite. Jeg syns det er en veldig "entel eller bok" som ikke har noen gråsoner...Selvom jeg er tilhenger av det de kaller forledrestyrt hverdag, så syns jeg ofte at forfatterne rakker veldig ned på de som ikke ønsker en slik hverdag.

I tillegg syns jeg det er vankelig å bruke denne boka som et oppslagsverk for jeg finner liksom ikke noe konkret svar der. Jeg har to venninner som har brukt denne boka som et leksikon, uten å helt klare å forstå hvordan.

Følger du boka?

Skrevet

Det er så vanvittige mengder feilinformasjon i den boken. I den amerikanske førsteversjonen anbefaler han å slå barn over 14 måneder som gjør noe galt.

Folk som har fulgt prinsippene hans har endt opp med underernærte barn.

http://www.ezzo.info/

Skrevet

Ja, jeg har også lest en del på nettet og skjønt at denne fyren er _noe_spesiell... Derfor har jeg også vært ganske så skeptisk til Babyguiden. However, den norske utgaven er sensurert - noe som i utgangspunktet burde være faresignal, så det er ikke noe slike skriverier i denne boka.

Men jeg har lest den, gjort opp min egen mening og that`s it. Noe mer har jeg ikke fått ut av boka gitt...

Skrevet

Den egner seg sikkert glimrende som peisved ;)

Skrevet

Også har vi jo Gro Nylander.... jøjje...

Skrevet

Jeg har bare hørt rykter om hva som står i den og fant ut at jeg tror vi klarer oss finfint uten! Virker litt for striks for min smak, selv om vi her i huset har innført rutiner både på spising og soving fra ganske tidlig av. Men på babyen premisser, ikke bare foreldrenes...

Skrevet

Ikke fan.... :-P

Greit nåkk at man kanskje bør høre på ekspertan, men ikke når dm e steike hakke tøvat i haue sitt....

Æ høre litt på andres erfaringa, men lage dagan våres sånn som æ sjøl syns at d e greit å at æ ser at gutten våres trives :-)

Æ har nulltoleranse for fysiske avstraffelsa, kanke forstå i min villeste fantasti koffer nån må ty til vold mot det kjæreste dem har??

Å va d ikke ho Gro Nylander som mente at babya sove beste på magen???

Skrevet

Eller blander jeg litt her nå... Det var iallefall en eller annen som mente at det å nærmest riste på vognen, opp og ned på hjulene eller what not, skulle være en bra greie... Prøver å lete på nett, men finner ikke ut av det. Noen som vet?

Skrevet

Nei nei, dere blander Gro Nylander og Anna Wahlgren! De står på hver sin side av skalaen, for å si det sånn.

Anna Wahlgren er den svenske ni-(eller var det ti eller elleve)-barnsmoren som mener at vogna skal ristes (det skal ikke være behagelig å bli trillet i søvn, nei) og at barna kan ligge på magen om natta (for da sover de så godt! Krybbedød? Er det ikke derfor man har pustealarm da?) Gal dame, synes nå jeg i allefall.

Skrevet

glemte visst å spesifere at jeg ikke var interessert i å høre fra alle som IKKE følger prinsippene fra boka, men skjønner jo at dette er noe som provoserer og engasjerer.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...