Gå til innhold

CLB - Contented Little Baby - Noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk anbefalt en bok av min kusine bosatt i London: "The New Contented Little Baby Book: The secret to calm and confident parenting" av Gina Ford. Damen er visst en baby-guru i England, og har utviklet en metode hun kaller CLB - Contented Little Baby, som går ut på å innføre en daglig rutine helt fra babyen er nyfødt. CLB skal hjelpe barnet å sove gjennom natten fra et tidlig tidspunkt, ved å ha faste rutiner og tider for måltider og soveperioder gjennom døgnet.

Jeg har kjøpt boken og har begynt å lese om filosofien bak metoden, og det virker veldig bra. Jeg savner en struktur på dagene mine, blir helt utslitt av å la mini styre døgnet helt. Er det noen som har prøvd ut denne metoden? Hvordan gikk det, er dere fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe ala MAGI-rytmen til www.sovecoach.dk?

Skrevet

hvor kjøpte du boka? finnes den på norsk? Høres ut som den tar for seg litt de samme prinsippene som babyguiden, men denne forfatteren er kanskje ikke like kontroversiell som forfatterne av babyguiden er...

Skrevet

Jo det er hun. Det er samme galskapen som Ezzo.

Skrevet

Jeg har også denne boken, men synes den er altfor nazi...klokken 1045 skal man trekke for gardinene etc. Den tar jo ikke hensyn til om babyen ikke vil sove mer en 30 min eller sover til kl8 om morgenen, eller våkner kl 2100 fremfor 2230...Jeg synes iallefall det ble altfor strengt, men klart noen premisser kan jo følges, men det er jo som " sunn fornuft". Det er iallefall mine tenker omkring dette. Faste rutiner er jo klart viktig men det finnes da måte på??

Skrevet

Jeg har ikke enda kommet så langt som til å prøve det ut. Hun skriver jo selv at rutinene må tilpasses hvert enkelt barn, så jeg kommer nok til å bruke mitt eget skjønn ved innføringen av rutinene.

Jeg ønsker faste rutiner fordi jeg nå har helt uforutsigbare dager, noe som gjør meg ganske sliten. Dersom jeg kan klare å innføre rutiner slik at babyen sover på omtrent de samme tidene hver dag, hadde jeg enklere kunne planlegge min egen hverdag slik at f.eks. husarbeid blir gjort den dagen jeg har lyst til å gjøre det... Men siden dette er mitt første barn trenger jeg hjelp til å innføre en god rutine, fordi jeg rett og slett ikke aner hvordan jeg bør gå frem. Derfor kjøpte jeg boken. Så får vi se om det fungerer med gutten min.

Skrevet

Serina: Boken finnes ikke på norsk enda. Jeg vet ikke hvordan babyguiden er, så det kan jeg ikke svare på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...