Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har hele tiden hatt nok melk, ofte melkespreng og lillegutt har lagt godt på seg hele tiden, nå 9 uker. Men i det siste har han ikke tatt min høyre pupp, han skriker og vil ikke, akkurat som jeg sitter feil eller han har vondt i nakken eller aner ikke, helt fortvilet. Når jeg pumpet meg i går for å heller gi han flaske så var det veldig lite melk jeg fikk ut, merkelig for jeg føler jo at jeg har mye. Pumpet meg nå i dag også og fikk tilsammen ut av begge puppene ca 60 ml.. da var det 2 timer siden lillegutt spiste og da spiste han ikke mye heller.. Og en ting til i går prøvde jeg et måltid med mme, men like etterpå kom i grunn alt opp igjen.. det var første gang han fikk dette. Lillegutt sliter med mye luft i magen og vi får fast til kiropraktor men føler ikke det har hjulpet så mye, har vært der nå 5 ganger.. men han sliter virkelig.. bruker litt minifom også uten at det hjelper. Er så vondt å se lillegutt sliter og har vondt!! stakar .o(( Håper noen har noen tips/råd
Aibell Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Det er ikke alle kiropraktorer som vet hvordan KISS kjennes ut. Kontakt en manuellterapeut. Gulping og vanskelig amming er symptomer på KISS. Har han favorittside? Når han ligger på ryggen, ligger han helt rett eller er han buet som en c eller omvendt? Noen barn har KISS eller andre låsninger selv om de ikke har så mye symptomer.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2009 Har hatt han hos manuellterapeut men han sa at dette ikke var kiss.. han ligger på begge sider, snur seg uten problem, selv om han har favorittside.. Men lurer på om jeg kan sitte feil, nei gud vet.. om natten spiser han som bare det, merkelig dette her. Så nå pumper jeg den dumme puppen, så¨får han ta flaske.. Uff, håper bare så jeg kan fortsette å amme leeeenge til..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Selvsagt kan du amme lenge. Hvorfor gir du MME? For meg er det bare å komplisere hverdagen. Friske unger som strever med magen eller en rap kan streve med puppen. Da er det bare å bysse en god runde i stua og prøve igjen. Min tulle liker høyre pupp best. Hun får begge. Jeg gir aldri samme bryst to ganger i rekke. (Når jeg er våken nok til å huske hvilket var sist da.) Du kan jo legge babyen på den dårlige siden på natta. Da tar nok rakkeren det han blir tilbudt. Kanskje til og med uten at du merker det etterhvert. Kle av dere, og la ammingen og kos bli en lek. Du kan amme på mange måter, selv når ungen ligger på stellebordet,etc. Legemiddelverket har advart mot langvarig bruk av minifom. Hvis det ikke hjelper kutt det ut, eller snakk med legen.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2009 Jeg får prøve litt til ja.. som du sier ta det med ro og heller gå med han når han blir illsint og hater alt.. ) han er bare 9 uker men fytti han sier i fra hehe.. Får heller pumpe meg hvis det må til.. og heller bare ha mme i nødstillfelle..
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Det er veldig mange som begynner å tulle i denne alderen! Bare hold ut, og gi den "kjipe" puppen når han er trøtt f. eks. Det blir mindre spreng i puppene etter hvert, og det er bare bra. Overproduksjonen man ofte har de første ukene går tilbake, og mange tror de får lite melk. Sammen med overproduksjonen forsvinner også ofte det at det er lett å pumpe ut masse melk. En veldig full pupp starter en utdrivingsrefleks veldig mye fortere enn en passe pupp gjør. Da blir pumping vanskeligere. Men babyer er veldig mye flinkere enn pumper til å melke ut melken de trenger, så det er lurere å amme enn å pumpe/gi på flaske. Det kan godt hende dere må amme litt mer i fred og ro, eller amme akkurat når det passer ham - legge tilside dine egne ønsker om når det passer. Og liggende amming i senga er det som funker best for mange i en liten periode når det er slik du beskriver. Prøv litt forskjellig og legg merke til hva som funker - og så gjentar dere der dere har suksess. Man har gjerne en forestilling om at å amme er så lettvint, man kan "slenge fram puppen hvorsomhelst og nårsomhelst", men det er ikke alle småtroll som er helt enige Lykke til!!!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2009 Tusen tusen takk for kjempe fint svar... jeg skal ikke gi meg hehe..
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Håper det går seg til fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå