Bettamor - venter nr 2 - ♂ Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Jeg fikk omsydd brudekjolen til mamma til en dåpskjole da jenta mi ble døpt for litt over 3 år siden. Venter denne gangen en gutt, og lurer da på om det er egne "regler" for hvordan kyse til gutt og jente skal se ut. Syns å huske at hun som sydde kjolen snakket noe om det. Hvis jeg ikke husker helt feil så var luen hun sydde da flat i bakhodet på en måte... Kan jeg bruke samme lue på gutt også. Kan jo selvfølgelig det, men ville bare vite om det er noen med erfaringer, meninger, whatever?
Sivalur Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Vi brukte dåpskjolen som mamma sydde til meg da jeg ble født. Er mange barn som har vært døpt i den, både gutter og jenter. Trodde forskjellen bare var fargen på 'dusken' evt? Nå har dåpskjolen hengt hos min tante i alle år og jeg fikk den tilsendt før dåpen, da med kyse og blå bånd som passet til siden vi har gutt, så vet jo ikke om det egentlig hører til en annen kyse til jenter, men trodde egentlig ikke det.
Mamma_til_isabella Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Det er forskjellig lue til gutter og jenter.... Vi også har dåpskjole i familien og da har vi to forskjellige luer... Gutteluen har sånn liten solskjerm foran om du skjønner:-) Mens jenteluen er helt rett rundt
Sivalur Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Da lærte jeg noe nytt! Dersom det er jente i magen denne gangen, så må jentelua sendes fra tante gitt..
Mamma_til_isabella Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Men det er jo selfølgelig ikke noe i veien for å bruke "jenteluen" heller da....om dere pleier sette i silkebånd i blått.Da blir jo det fint også
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 jeg har strikket dåpskjole med kyse og det er bare en kyse til den, det byttes bare bånd i den eller hvordan kjønn det er...og det samme gjelder den dåpskjolen som jeg er døpt i, der er det ogs bare båndet og foret som endress
Bettamor - venter nr 2 - ♂ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2009 Ok, da bruker vi sikkert samme lua til gutten i magen også. Bare skifter bånd. Må bare finne en fin blåfarge, må bare finne en fin blåfarge som jeg liker. Har heldigvis god tid, blir vel ikke dåp før i september.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå