Gå til innhold

4mnd, sover plutselig lengre lurer dagtid:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For en uke siden begynte lillegutt å sove lengre lurer på dagtid (deilig for mamma). Nå kan han fort sove to-tre timer første luren, deretter har han to lurer til - hver på ca. 11/2-2 timer, før han tar kvelden.

Tidligere slet jeg med å få han til å sove noe lengre enn 30 min. Hadde kanskje en litt lengre lur i løpet av dagen.

Han har forresten bestandig sovet ok godt på natten med unntak innimellom.

Dette med at han plutselig sover lengre/bedre dagtid, har det noe med at han blir større og lærer/utforsker verden i større grad, ergo mer behov for å sove??

Andre som også har merket noe til det?

Er jo helt fantastisk for meg å ha alenetid hvor jeg kan ta ting med ro, og ikke stresse rundt for å rekke å få unnagjort ting og tang før poden våkner igjen:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grrr....misunnelig. Vi har en liknende tendens, men det har gått fra en halv time, til førti og av og til femti minutter. To og tre timers lur virker helt fantastisk. Herregud, så mye jeg kunne fått gjort. Til og med kjedet meg litt? Men tror det er bra å ha det travelt med våken baby. Da får jeg nemlig ikke tid til å spise sjokolade!

Skrevet

Ja, er jo helt fantastisk i forhold til når han bare sov halvtimer. Våknet jo opp og var fortsatt grintete, og så var det på`n igjen.. (Nå har han sovet siden 0730, skryte, skryte, men tok dagen kl. 0500, blæh..)

Hærsens amming, spiser en halv boks nugatti hver natt, er oppe og spiser etter hver amming, sliiitsomt..

Skrevet

Her er det omvendt. Han har alltid sovi bra på dagen og natta, men nå tror jeg han har glemt at han fortsatt trenger søvn. Han sovner i bilen, det er det eneste. Siden fødsel har han bare vært oppe en gang på natta, men de siste nettene har vi vært oppe både 3 og 4 ganger.

Han spiser som en hest for tiden, så regner med han har øke døgn, men hvor mange døgn snakker vi lissom? Mor trenger søvn. Og siden jeg ikke har så mye melk som han trenger, så har det endt med at han får mme i bøtter å spann.

Skrevet

Åh, heldiggris!!! Her er det halvtimes lurer som gjelder, MEN, han har hatt et par dager hvor han har sovet både en og to timer så jeg er håpefull, men det hadde jo vært ålreit å få litt rutine på det da. I tillegg har vi begynt å våkne både to og tre ganger om natten. Hvor er det blitt av mitt praktbarn?

Skulle gjerne sett at han klarte å sovne selv igjen etter en halvtime, for hva annet skal man gjøre liksom.

Sukk... Heldiggris!

Skrevet

For en flink liten kar. Når legger du han for natten da? Håper min lille frøken på 4 måneder vil gjøre det samme snart:). Forsøker å legge hun 1830 med varierende hell:)

Skrevet

Mini tar stort sett kvelden ml 1800 og 1900. Da er han som regel stupings. Han kan også ta kvelden tidligere hvis det er opp til han selv. Igår sovnet han 1615 og jamret etter pupp 1800. Ammet han, og han ville tydeligvis sove mer, men dumme meg tok han opp. Med resultat i en hysterisk og overtrøtt baby kl 1930, fikk han ikke til å sove før 2030, og ville likevel opp kl 0500 imorges, (med 3 amminger i løpet av kveld/natten)! Så han er ikke så flink da:P Men likevel godt at lurene dagtid er blitt forlenget!!!! Der våkner han jaggu:) Puppeplikten kaller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...