nick_317069 Skrevet 10. mars 2009 #1 Del Skrevet 10. mars 2009 hei alle sammen,ville bare fortelle noe. jeg har hatt et helt normalt svangerskap ogvært på ultralyder mange ganger og alt viste seg å være fint, hadde småblødningen med det var pga livmortappen var sensitiv, den dagen ejg var i uke 15 så fikk jeg beskjeden om at hjertet slutta og slå på sønnen min.men jeg ble sendt til haukeland for å være sikker,men det stemte.så 2 dager etter ejg var der starta riene på kvelden av seg selv,jeg gikk 1 uke med ungen i magen død. ble sendt med ambulanse til førde sykehus,der ble sønnen min født,men ingenting var galt med han men navlesnora hadde tvinna seg rundt halsen 3 ganger, på fredag 13 mars skal vi ha begravelse og han har fått egen grav og navnet hans bble sondre adam. har et stort savn og tomrom nå, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139778860-s%C3%B8nnen-min-d%C3%B8de/
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 10. mars 2009 #2 Del Skrevet 10. mars 2009 Uff - så utrolig leit!!! Jeg har selv nettopp mistet tvillinger i uke 12 - trodde alt var bra, men det ble ikke registrert hjerteslag på noen av dem, dette var på torsdag - måtte inn til utskraping på lørdag! De sluttet å vokse i uke 6, men både livmor, morkake og fostersekkene har vokst som normalt - kroppen min ble lurt og har ikke fattet at tvillingene var døde!! Ingen smerter, ingen blødninger og svangerskapssymptomer som har vedvart helt frem til dagen jeg ble operert! Det er bare 3 dager siden, så jeg veldig langt nede psykisk, men vet at det blir bedre etterhvert... Det er sååå tøft å gå gjennom dette her!!! Verden raste og jeg har noen skikkelig tunge dager nå. Legen sa det bare var flaks at jeg hadde ekstra oppfølging med UL - ellers hadde ikke dette blitt oppdaget før på ordinær UL i uke 18 - da hadde det vært enda vanskeligere!!! For nøyaktig 1 uke siden i dag - offentliggjorde jeg graviditeten for "hele verden" - altså jobben, teamet mitt, kollegaer, familie og øvrige venner og bekjente - så det er veldig tøft å måtte fortelle nå at det gikk som det gikk - men samtidig har jeg fått såååå utrolig mange tilbakemeldinger og kondolanser og god bedring og lykke til og vi tenker på deg!! Det er utrolig koselig og det varmer i en så sår tid som dette... Jeg ville bare si at jeg tenker på deg - og vet hvordan du har det!!! Kondolerer såååå mye!!! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139778860-s%C3%B8nnen-min-d%C3%B8de/#findComment-139780001
Carina har to små gull Skrevet 10. mars 2009 #3 Del Skrevet 10. mars 2009 Så trist å lese historiene deres... For nøyaktig to uker siden idag måtte jeg føde ut vårt døde barn, men er så fryktelig lei meg enda, men merker at humøret stiger litt for hver dag. Fosteret viste seg å være 19 +3, men hadde vært dødt i en uke eller to. Hadde gleda oss til å bli foreldre, men forhåpentligvis kommer det flere muligheter... Barnet vårt hadde store misdannelser så nå går vi bare å venter på obdusksjons rapporten, men kunne ta 2 til 3 mnd...tror det kommer til å bli ei lang og tung tid... Dette kommer til å være en tong og tøff tid, men vi får bare se framover og forhåpentligvis går det bedre neste gang... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139778860-s%C3%B8nnen-min-d%C3%B8de/#findComment-139780126
nick_317069 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 10. mars 2009 svAR TIL Meg og lille snuppis*06+09 det er ikke ofte man hører om andre som har det slik,men jeg er glad for at jeg får en grav å gå til og få ha begravelse, var i kapellet idag med min mann og 2 av mine minste barn på 2 og 4 år,det hjalp mye at jeg fikk lov å sitte der så lenge jeg ville.men har ei jente på 6.5 år men ho vil ikke snakke om slikt. kondolerer så masse tilbake og det er godt å kunne prate her inne med andre som har opplevd det samme. jeg tenker på deg også,det er ikke noe godt vi har opplevd.men jeg hadde kjent liv i 3 uker før ungen min døde.lykke til videre med alt i fremtiden og vit at vi er mange som støtter hverandre her inne klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139778860-s%C3%B8nnen-min-d%C3%B8de/#findComment-139782073
nick_317069 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 10. mars 2009 Carina_81 bare lurte,hvordan fikk du vite at ungen hadde misdannelser,?fikk du se ungen din etter fødsel?fant de det ut på den orddinære ultralyden? jeg er selv født med rygggmargsbrokk og jeg har fått oppfølging hele svangerskapet med tidlig ultralyder,min sønn var helt velskapt,men navlesnora tok livet hans altfor tidlig.hvis du føler du trenger noen å prate med så er ejg her.tida vil uansett bli lang.skal dere ikke ha begravelse eller noe da. NAV dekker jo begravelse ved dødfødsel med opptil 18700 kr og det skal vi benytte oss av. kondolerer så mye klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139778860-s%C3%B8nnen-min-d%C3%B8de/#findComment-139782105
Carina har to små gull Skrevet 11. mars 2009 #6 Del Skrevet 11. mars 2009 Hei De så ikke så veldig mye på UL da fosteret allerede var dødt og var litt vanskelig å undersøke... Ble satt igang dagen etterpå. Vi hadde blitt spurt om på forhånd om vi ikke ville se det, men etter at det var født tok jordmora avgjørelsen for oss å sa at vi kanskje burde la vær. Det hadde ryggmargsbrokk, manglet kranie og hadde åpen mage, så regnet med at det ikke så bra ut. Var ei alle tiders jordmor så regner med at hun visste hva hun gjorde... Har god kontakt med sosionom fra sykehuset der hun skal ordne med gravleggelse... Barnet blir lagt på ei minnelund her i Tromsø. Så får en plass å gå til om man behøver å sørge litt... Vet ikke kjønnet på barnet, til å starte med var det meg likegyldig...har vel vært litt i sjokk... Men nå om dagen plager det meg bare så skal ringe jordmora i kveld og høre hva det var slags kjønn... var jo tross alt en liten datter eller sønn... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139778860-s%C3%B8nnen-min-d%C3%B8de/#findComment-139785227
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå