Live_79 Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Hei! Har en liten fis på 2 mnd, og minnes tiden da jeg var så usikker på hvilken vogn jeg skulle kjøpe. Syns Bugaboo Cameleon var så fin, og virket så grei, men fikk høre endel negativt - spesielt ang hjulene. Må bare si at jeg er SUPERfornøyd! Den er lett, enkel å legge sammen, utrolig allsidig, har stor bag, mye ekstrautstyr osv.. Poenget mitt er; jeg hadde ikke klart meg uten vinterhjulene!! Ikke bare er det noe dritt å trille vognen i snø med de små hjulene, men den er også litt vinglete å gå langtur med (som mange trehjulinger). Derfor klikker jeg bare på vinterhjula hvis det er dårlig føre, eller hvis jeg skal trille på tur. De små hjulene bruker jeg i byen / kjøpesentre osv. Det går kjempefort å klikke på hjulene og jeg har alltid det andre settet i vogna i en liten bag de kom i. Så kjøp med vinterhjul hvis dere tenker på denne vogna!! Ville bare tipse om det og si at jeg er strålende fornøyd med vogna.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Men vogna er jo ikke noe god å trille med vinterhjulene. Det er en vinkling på håndtaket som gjør at mange får veldig vondt i håndleddet av å trille og dette forsterkes ytterligere med vinterhjulene på. Men skjønner at du bruker vinterhjulene for vogna er jo direkte farlig når du triller og plutselig kommer det en dumt i veien du ikke ser, en liten kant etc. Da stuper den jo fremover når man har på de små hjulene. Har opplevd dette 3 ganger og har blitt så skremt at den ligger nå i bilen og brukes kun på kjøpesentre og en OTH brukes som hovedvogna. Det var en annen trillekomfort kan jeg love deg. Men mangler jo mange av finessene til Bugaboo, men sikkerhet først. Vogna er jo livsfarlig!
Lykke X 4 Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Jeg må si at jeg ikke deler de samme negative erfaringene med deg vedr. Bugaboo. Har egentlig bare positivt å si om den vogna, og den er flott med vinterhjul. Beste vogna jeg har hatt, og jeg har hatt et tosifret antall forskjellige vogner. Har også OTH, den har bedre trillekomfort, men på andre måter mangler den jo mange av de andre finessene som Bugaboo har Hos oss er det Bugaboo som blir brukt i det daglige liv, mens OTH blir brukt til lengere turer i terreng ol. Disse to vognene utfyller hverandre perfekt, det den ene ikke har, det har den andre Jeg synes Buggis med vinterhjul er like bra, om ikke bedre å trille som Simo og mange andre vogner med fire hjul, for plusset med buggis er at den veier bare 9 kg. Jeg har ikke opplevd vogna som usikker på noen som helst måte. Uansett vogn, må man jo passe hvor man triller
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Jo men det er ikke lett å se f.eks, et lite hull i veien, en liten kant i en butikk etc over vogna. Har overhode ikke gått på noen steder som skal være uegnet for vogn, men når hjulet kommer nedi noe som er ujevnt får vogna "sleng" på seg og fyker fremover. Mulig det har noe med fjæringen å gjøre for jeg har aldri opplevd dette på noen vogner før, har også hatt maaange vogner og selv små reisetriller skjer ikke dette med. Gikk tur med en venninne nå sist gang og hun var helt sjokkert over sikkerheten på vogna, da traff vi nemlig på et lite hull i asfalten. kanskje 10x5 cm stort hull og vogna fôr fremover og det kunne gått riktig galt. har opplevd det samme inne en butikk hvor de var kanskje en liten kant på 1,5 cm som jeg ikke så og det også holdt på å gå skikkelig galt. Syns Bugaboo har mange smarte finesser, men noe vintervogn er den så definitivt uansett ikke, og den er kort i ryggen, tassen på 18 mnd kræsjer nå i kalesjen. Syns også rammeverket er veldig spinkelt og rammen skyver seg noen ganger. Men den er lett å legge sammen og tar liten plass, men ville absolutt ikke hatt dette som eneste vogn.
milva76 Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Har også Bugaboo og OTH. Elsker Bugabooen og er ikke særlig glad i OTH, men den har sine fordeler innimellom. Vi elsker finessene på Bugaboo og det at vi kan ha jenta vår mot oss. Hun vil fortsatt sitte mot oss og er nå snart to år. Sitter med Odenwälderpose og har fortsatt grei plass (det hadde jeg ikke trodd). Vi kjøpte OTH på grunn av plass for et år siden, men den vogna er så og si ubrukt. Syns den er knirkete og simpel. er vognfantast og ja, jeg smører og smører vogna, men den lager likevel lyder. Trekket er dessuten, til tross for minimal bruk og innendørs oppbevaring falmet kraftig. Ang Bugaboo og sittedel mot seg. Jenta vår foretrekker den vogna når de står ved siden av hverandre! Vi går masse på tur og triller til og fra barnehagen. Hun begynte å snakke tidlig og er nå veldig flink til å snakke. Jeg tillegger mye av det trilleturene og øyekontakt når vi går. Vi syns det er kjedelig å gå på tur meg OTHen for da går vi for oss selv på en annen måte. Må nevne at vi fortsatt snur og klikker på sittedelen med jenta vår i, på grunn av sterk sol osv. Det er genialt. Syns vinterhjulene var håpløse ifjor, og kjøpte da OTH pga snøtrilling og plass. I år har jeg vært mye mer happy med Bugaboo-hjulene og det har kun vært den som har vært i bruk i snøkaosgatene i Oslo sentrum. En annen ting jeg digger med Bugaboo er sittestillingene og reguleringen. Rammen er så enkel å vippe på. Sovestillingen er fortsatt topp for vår snart 2-åring, mellomstillingen er den hun foretrekker å bli trillet i og den helt oppreiste stillingen er optimal når det virkelig skjer noe. Syns OTH er altfor tilbakelent. Vi elsker vår Bugaboo og vurderer å selge OTH og en Peg Perego Pliko når nestemann kommer om noen måneder. Har da lyst til å prøve ut en Bee i tillegg til cameleon. Må si at vi er veldig fornøyde med Pliko også.
milva76 Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Må ellers si at ejg er veldig oppmerksom når jeg triller. har alltid et ekstra trykk på bakhjulene pga plutselig dumper og hull. Tror det blir en vane når Bugaboo er ens første vogn. Er overhodet ikke redd for sikkerheten. Har brukt vogna i to år og aldri opplevd "stopp" i hull som jeg syns har vært farlige. OTH er enkel og god for mor, men Bugaboo er bedre for barnet, er min mening.
Live_79 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2009 Hei Anonym Hehe, livsfarlig faktisk! Det var da voldsomt.. Man har selvsagt forskjellige meninger om denne som med alt annet i verden. Og om man går inn for å lete, så finnes det feil på alle vogner - alle har positive og negative sider. Innlegget var ment som tips til dem som skal kjøpe Bugaboo. Selv synes jeg det er helt supert å trille med vinterhjulene! Vet ikke hvor du går tur, men jeg går da mest rett frem (eller i slake svinger) på fotgjengerfelt eller i stier, og der går det sjelden i slalom.... Dermed er det mye bedre med en stabil vogn enn en 3-hjuling som drar til siden. Håndtaket har jeg heller aldri hatt problemer med. Når det gjelder de små hjulene, så har jeg merket at de plutselig kan bråstoppe hvis man treffer en hump i veien. Heldigvis bruker jeg å holde hendene på håndtaket, så at den skal "stupe fremover" ser jeg som lite sannsynlig. Håper du er fornøyd med vogna du har! Det er jo det viktigste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå