Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så hinsides vondt, fikk tabeletter som stopper syreprod. i magen, men har bare tatt to foreløpig (en daglig) og jeg synes ikke de virker så bra som jeg hadde håpet.

Noen som har tips til smertelindring ? Er rimelig desperat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ta flere tabletter? Sånne syrenøytraliserende.

Pass på hva du spiser - ikke fet tung mat, og ikke syrlig mat.

Håper du blir bra snart.

Skrevet

Spis ofte, men lite. Har hatt magesår selv, og jeg føler med deg! Hvilke tabletter har du fått? Den såkalte trippelkuren? Jeg hadde stor hjelp av Zantac FØR jeg fikk medisiner av legen.

Skrevet

Det er ikke trippelkuren, han ville først prøve med noen (husker ikke navnet) som stoppet syreproduksjonen i magen.

Det er kun en tabelett om dagen, og jeg skal ta dem i 14 dager. Blir det ikke bedre, må jeg inn til gastropi. Håper for all del å slippe det....

Jeg har hatt begynnende magesår tidligere, men da tok jeg noe jeg kjøpte på helsekosten, silicagel eller noe sånt. Fikk ikke noe sterkere pga amming.

Hva er Zantac, og hvor kjøpes det ? Har tatt litt titralac utenom, men det hjelper ikke....

Drikker også melk (som skal hjelpe) og siden jeg er så dårlig, sliter jeg med å få i meg mat. Men har tygget i meg en sånn Noka diett bar, og en erneringsmilkshake fra apoteket.

Skrevet

Er det Somac du bruker? Zantac kjøpes reseptfritt på apoteket (den finnes også på resept, men i en sterkere variant) og er en syrenøytraliserende medisin. Den ble tidligere brukt som en av kurene i trippelkuren. Men jeg tror ikke at den kan brukes under amming...

Skrevet

Og har du ikke vært på gastroskopi? Da er det ikke sikkert du har magesår, for det er kun under gastro de kan avdekke det. Det kan være at du har reflukssykdom, spiserørsbrokk, defekt muskel i spiserøret eller andre ting. Ville absolutt ha tatt en gastroo for å avkrefte/bekrefte hva det er. Det er ikke så ille og er over på ett par minutt=)

Skrevet

Den heter Losec MUPS.

Skal sjekke ut Zantac om det funker - det er så slitsomt å ha vondt hele tiden. Ikke sover jeg bra, og ikke klarer jeg utrette noe på dagen.

Jeg ammer ikke nå, men da jeg fikk begynnende magesår for 4 år siden, var eldstemann nyfødt.

Skrevet

Han ville prøve dette som første instans, siden jeg ikke har noe sure oppstøt eller noe sånt.

Men jeg har ringt dem i dag (volvat) og damen skulle undersøke med en spesialist på mage sykdommer om hva vi bør gjøre.

Skrevet

Nei, det er grusomt når det står på som værst! Føler virkelig med deg. God bedring og lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...