monca*84*j12 Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Uff jeg veit ikke hva jeg skal gjøre jeg nå.. Som flere sikkert har fått med seg sliter jeg med laaange blødninger, i morgen runder jeg 10uker med menstrasjon... Saken er at legen i samråd med gynekologen jeg skal til 25Mai har satt meg på Provera.. Meningen er at jeg skal gå på provera frem til jeg slutter og blø.. Der etter skal jeg være 13dager uten provera og 15dager på provera.. Dette skal få meg inn i 28dagers syklus.. Problemet er at etter tre uker på Provera har det ikke gitt seg enda og blir bare verre!! På dagen er blødningene moderate, men om kvelden og natten heelt sinnsyke og VONDE.... Jeg har ikke sovet igjenom en natt på 2uker!!! I natt tør jeg ikke legge meg for jeg blør ut senga om jeg sovner mer enn 1.5 timer... Gyn sier jeg bare skal fortsette, men jeg veit ikke jeg.. Legen sa jeg sku komme tilbake om ikke ting ble bedre, men jeg fikk ikke time før ons. neste uke.. Men jeg kan jo ikke gå en uke uten søvn?!!!! Uff jeg veit ikke hva jeg skal gjøre jeg nå.. Kunne få akkutt time hos turnus lege på Fredag, men det er jo lenge til også + at da må jeg sette en ny lege inn i situasjonen.. Vurderer og hive Proveraen ut av viduet.. Men jeg veit ikke jeg.. Hva ville dere gjort?
lillehare Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 kjære deg, du går igjennom litt av noen greier du!! engasjer ny lege, du å det, du kan kan ikke vente sånn. for meg så høres det relativt akutt ut så du burde fått time på dagen. er du i oslo?? har hørt mye bra om smestadgynekologene, og de har overhodet ikke lange ventetider. håper du er sykemeldt for du må hvile deg ellers blir det aldri bra... husk det er ikke så dumt å høre hva en annen lege mener, kan jo hjelpe deg... lykke lykke til og masse god bedring. vær så snill og meg oppdatert da.. natta..
monca*84*j12 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2009 Tusen takk lillehare... Hun gynekologen jeg skal til er av alle ting ekspert på infertilitet og blant landets beste... Så har jo lyst og gå til henne...... Men jeg må nok ringe lege kontoret i morgen på nytt... Er fryktelig sliten.. Heldigvis jobber jeg ikke, men studerer.. Skal levere oppgaver 27Mars, men har relativt god tid.. Problemet er at jeg kan ikke slappe av, da sovner jeg.. Og sovner jeg blør jeg meg ut.. =( Er nok ganske akkutt ja.. Holder jeg meg oppe til 9 og ringer når de åpner, kan det jo hende jeg får komme inn... Klart jeg skal oppdatere... Guuud og godt det er og ha dere bim damer! Hva skulle man gjort uten?
lindynatt Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Selv eksperter tar grundelig feil Bytt lege, det er ikke normalt og det finnes andre medisiner man kan gi mot blødninger enn provera.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Er enig med Lindynatt. Det skal ikke være sånn så dette. å de mest fantastiske dyktige legen tar feil. det har skjedd med meg gang på gang
monca*84*j12 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2009 Hei hei jenter her kommer en liten oppdatering=) Etter en meeeget søvnløs natt var jeg på tråden med lege kontoret kl 0900 i morges.. Jeg fikk time hos turnus lege som med en gang skjønte jeg var på sammenbruddets rand... han fikk tak i dr. Lundgren, hus ville ha meg på Ahus så fort som overhode mulig.. Så i morgen kl.10.00 skal jeg til Ahus og finne ut av ting! Skal bli godt.. endelig noe som skjer... Ja leger kan også ta feil, men satser på at det ordner seg.. Er jo ikke legenes feil at jeg er feil sammensatt og ikke funker som normalt *ler*
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 kjempe flott. synes ikke du skal gå lenger. man blir blodfattig av slikt og ikke minst GAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
monca*84*j12 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. mars 2009 Ikke sant? Jeg er veeeldig fornøyd.. Kjangsen er vel størst for og bli gal tenker jeg vi sier... Heldigvis har jeg høy blodprosent=)
Vegaspia Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 Heisann, er glad for å høre at du nå får hjelp. Ville bare fortelle om min egen erfaring. Veldig kort da... Noen år tilbake var jeg veldig overvektig... var satt på slankeoperasjon, men året før den så blødde jeg så å si HVER dag i et ÅR!! Tror jeg var heldig å hadde ca 1 mnd tilsammen spredd på dette året UTEN blødninger. Blødningene var moderate. Etter at jeg gikk ned 10-15 kg stabiliserte dette seg. Så nå har jeg hatt stabil (nesten da ) syklus de siste 3 årene. Men jeg anbefaler deg å finne en akupunktør som er ekspert på fertilitet. Det er verd et forsøk, uansett kan du ikke gå slik. Jeg bruker nå aku for å få hjelp til å bli gravid. Lykke til ihvertfall )
monca*84*j12 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 13. mars 2009 heihei... Jeg prøver og gå ned litt da vet du.. hehe.. Men er ikke like lett alltid og få døttet inn trening i en ellers så travel hverdag.. Vet godt jeg trenger det.. I fht blødningene så har jeg et påvist syndrom på eggstokkene som forårsaker dette.. Dette ble jeg diagnosert med allerede som 15 åring.. da var jeg ikke veldig overvektig.. Så blødningene mine denne perioden har legene kommet frem til er en kombinasjon av min menometrohagi og feilmedisinering.. Gyn kunne bare ikke fatte at legen hadde satt meg på de medikamentene jeg har gått på...Så jeg tror nok ikke det har no med blødningene og gjøre.. Nå håper jeg alt ordner seg.. sukk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå