stinelin81-3 smågull Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Vesla på snart 2 år har alltid likt å bade...men nå i det siste er det helt krise når vi skal vaske håret. Alt er kjempegøy frem til vi skal skylle ut shampoen... I kveld brukte jeg en halvtime på å prøve å overtale, lokke og lure henne til å gå med på det... men neida!! Grining og hyling..hurra!! Kan ikke skjønne hvorfor det er så ille heller..vi har alltid vært nøye på å fortelle henne hele veien hva som skal skje så ikke noe kommer som en overraskelse, og vi har passet på at hun får minst mulig i øynene. Har hatt perioder med mildere badenekt...men nå er det totalt skylle håret nekt. Kan det kanskje hjelpe å skaffe noe nytt og gøy å leke med i badekaret?? ( ikke nødvendligvis kjøpe noe nytt og fancy... men ta med noe annet enn de vanlige gakk gakkene) har også tenkt på å bytte ut badebalja hun har hatt fra hun var liten baby med en for " større jenter" som er litt høyere i kantene. Det syntes hun var stas hos besteforeldrene sine i jula. Uansett så tar jeg imot råd her.... er så lei av at noe som var veldig koselig plutselig bare er slitsomt, trist og frustrerende.
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Hva skyller dere håret med? vi har en slags kanne fra www.alexi.no som gjør at det ikke kommer vann i øynene... Kjedelig at det er sånn:(
Sunniva78 har to små Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Er det denne dere har me_84? Hvis den funker bra så tror jeg jammen meg at vi også skal kjøpe en slik. Er ikke noe artig å skylle ut shampoo nei, samme hvor vant man er til å få vann i ansiktet!
Jordbæret <3 Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Hei Jeg har ei datter som i dag er voksen, men da hun var lita var hun meget bestemt og å skylle håret var helt uaktuelt. Jeg fant to ting som fungerte. Det ene var å bruke en kopp til å øse vann i håret med, da var det letter å kontrollere at hun ikke fikk vann i ansiktet, Jeg fikk henne til å ligge på armen min med hodet bakover og så øste jeg vann i håret. Det var greit når jeg først hadde klart å overtale henne en gang til å ligge slik. En annen ting som også fungerte bra på henne var en sånn skjerm som tettet rundt panna slik at ansiktet ble beskyttet mot rennende vann. Skjermen fungerte egentlig ikke så hvis jeg var uforsiktig så rant det vann i ansiktet. Men den ga henne trygghet og en følelse av kontroll og jeg kunne skylle håret forsiktig skylle håret :-) Er ikke greit når det kommer slike perioder, men de går over. Man må bare leite seg fram til riktig løsning for seg og sitt barn. Er jo helt fantastisk at man nå kan høste av erfaringene til tusenvis av foreldre landet over, uten å gå ut av stua en gang. Den slags luksus hadde vi ikke da jeg var nybakt førstegangsmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå