Gjest yrild Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Har fått låne en Medela håndpumpe for å teste om det var den jeg skulle kjøpe... synes det er utrolig ubehagelig!! Har mye melk, men får ut mer ved å håndmelke enn ved å pumpe... har dere noen råd? Er Avent pumpen bedre...mer behagelig? Klem
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Problemet med pumpe er at den ikke tar hensyn til hvor i prosessen puppene befinner seg. Å begynne å pumpe kan gjøre inderlig vondt! Det jeg gjør er å bare lage litt vacuum, så brystvortene blir stimulert, og pumper bittelitt forsiktig, bare smååååå bevegelser. Etter hvert kjenner jeg at jeg kan pumpe litt mer, og etter litt kommer utdrivingsrefleksen. Da kan jeg pumpe enda mer - og mer - og kanskje litt mindre igjen... Jeg har Avent, den er også vond om jeg "drar håndtaket i bånn".
Gjest yrild Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Tusen takk for svar :-) Har fått låne meg en elektrisk del og den var mye mer behagelig, men skal prøve ut det du sier om å "varme opp" refleksen. Klem
Gjest yrild Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Yessss! Nå fikk jeg ihvertfall ut 25ml per bryst og det gjorde ikke vondt :-) Hjalp med oppvarmingsprosessen! Nå skal jeg bare prøve på formiddagen også... tror jeg har mer melk da!? Klem
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Det er ofte myyye mer melk på formiddagen! http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå