Gå til innhold

"Må" man ha slør i kirken? Og hva med å bruke bolero utenpå kjolen i kirken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg helst vil droppe sløret, men er usikker... Har langt hår, og har mest lyst til å ha det utslått, kun med en tiara i håret. Tror dere det blir fint nok, eller bør jeg ha slør i kirken?

Har også lyst til å bruke en bolero-jakke utenpå kjolen i kirken, er dette vanlig? Min mor ble nemlig helt ute av seg når jeg sa at jeg hadde tenkt til det, og hun mente at det ikke var kutyme å bruke bolero i kirken?!

Herregud, det blir så mange detaljer som skal avgjøres, får helt vegring mot å bestemme meg for ting jeg!! :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har langt hår og ikke bil sette det opp, evt bare få det litt bort fra ansiktet synes jeg faktisk det tar seg minst like bra ut uten slør. Vet om mange som har droppet sløret, så vil ikke oppfatte det som et "must". Ang bolero tor jeg det er mindre vanlig, men his du har lyst, hvorfor ikke? Synes du skal velge det du selv synes er penest og er komfortabel med, og ikke tenke så mye på hva som forventes.

Skrevet

Slør mener jeg er opp til hver enkelt... Smak og behag...

Ang. bolero... Noen brudekjoler har jo bolero... Se denne da, fra agape brud:

http://www.agape-brud.no/img.php?img=896

Er jo kjempefint...§!!!

Skrevet

Ja den var kjempefin! Jeg har bestilt en bolero som skal syes i samme stoff som kjolen min, og som skal mache den på alle måter. Jeg tror det blir kjempefint. Ble bare usikker når jeg fikk høre at dette var helt imot skikk og bruk, vil jo helst ikke gjøre noe som folk reagerer negativt på i kirken.... Puh, det er mye som skal taes hensyn til ;)

Skrevet

jeg skal ikke ha slør. ingen bryllup jeg har vært i har bruden slør. er opp til vær enkelt:)

Skrevet

Gjør det som gjør at du føler deg fin på din bryllupsdag. Mitt råd til alle bruder er å overse hva mødre, venniner, tanter og bestemødre og ellers folk med en mening synes at ting skal være. Vil de ha det anderledes så får de gifte seg selv da. Det var mitt motto da jeg giftet meg og vi gjordet ting akkurat slik vi følte for selv og ble storfornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...