snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 ...hvordan går det med dere??Jeg er på rugedag 3. Superoppblåst i magen, ømme pupper og trøøøøøøøøøtt....virkelig fått alle bivirkningene av Crinonen...Er generellt sliten...men kommer meg gjennom arb,dagen. Er dere på jobb om dagen???Masse lykke til med rugingen:)
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Hei på deg! Det er jammen godt å være i gang med ruging. Da det kun var et egg etter uttak trodde jeg ikke at jeg skulle få sjansen til å prøve meg som ruger på vårt første forsøk. Du hadde jo en nervepirrende reise frem til innsetting selv, du vet jo alt om disse følelsene!!! Men små undere skjer, det ser vi jo daglig her inne!!! Føler meg veldig heldig og har det bra. Er trøtt, sovner før jeg rekker å slukke lyset. Var veldig øm i magen de første dagene etter uttak, men det er over. Puppene er som de pleier de også. Legen min har sykemeldt meg, ønsket å være hjemme ut forrige uke, men han mente jeg så så sliten ut at jeg skal være hjemme denne uka også. Gruer og gleder meg til neste uke, da testingen skal i gang! Ikke slit deg ut på jobb, snuppis! Jeg sier som legen min: "Det er viktige ting du holder på med om dagen, slapp av med god samvittighet!" (Det er en klok mann!!!)
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2009 kos å høre fra deg,bobbygirl....Tror det skal gå bra på jobb, jeg synes det er godt å få no annet å tenke på.Har ikke veldig tung jobb, så det går bra. Jeg er litt følelsesmessig ustabil(he,he)men det slipper ut først når jeg kommer hjem....min kjære datter på 8 sa i nå i kveld(hun har pratet om dette i MANGE år) da vi satt på sengekanten og leste bok.."mamma, jeg ønsker så veldig å bli storesøster en dag jeg..og så hadde babyen fått det så koselig hos oss for vi er en sånn lykkelig liten familie vøttø..jeg og verdens beste mamma og pappa som jeg elsker over alt på jord"....DA begynte jeg å gråte da!!!Skal ingenting til før tårene triller om dagen...åh!!!skulle virelig ønske at vi greide å oppfylle ønsket hennes en vakker dag, ingenting hadde gledet oss mer enn det....... Lykke til med ruging...vi holder hverandre oppdaterte:)
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Åååååå, så nydelig sagt! Jeg sitter med tårer i øynene når jeg leser det, kan tenke meg hvor sterkt det er for deg å høre det!! Jeg ønsker meg også en liten en som kan si noe liknende til meg en dag! Nå skal jeg legge meg, men håper vi kan holde kontakten gjennom ventetiden. Håper flere av uke 10-jentene kommer innom etterhvert, det er så spennende å følge med på de som er omtrent like langt i prosessen!!
Liza Leonore Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 I dag kl 12.30 ble to flotte egg satt inn i livmoren min. Et egg var fire-delt og et ni-delt. Av tre brukbare egg etter uttak ble alle tre befruktet og føler selv at det er et godt tegn. På sykehuset i dag kjente jeg forventningene steg to hakk men det gjelder å ikke gire seg opp før mye. Vet jo hvor stor nedturen føles hvis forventningene er skrudd for høyt. Kjenner bivirkningene fra Crinone. Er trøtt hele tiden og småsover på sofaen mens TV-en står på. Lurer veldig på om jeg skal be legen min om enda en sykemelding. Typen min forsøker å tvinge meg til å være sykmeldt i to uker fremover, samtidig som han nekter meg å løft noe som veier mer enn en kilo. Jeg forsøker å jatte med...
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Hei Liza Leonore! Så bra at du fikk inn to flotte egg! Jeg har det som deg, sovner foran TV-en. Får heller ikke løfte noe, må stå å se på at min kjære måker snø og bærer handleposer. Han er veeeldig beskyttende om dagen! Er deilig å være hjemme, men det blir jo til at jeg tenker MYE på det som er/ ikke er inni magen. Klarer ikke helt å se for meg at det skal gå bra, men vet det blir en gedigen nedtur å teste negativt... Tenker dere å teste før blodprøven? Jeg vet ærlig talt ikke om jeg tør.
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2009 Åh, så bra!!Gratulerer som ruger du også Masse lykke til, vi holder kontakten:)
MarsbebisogMathilde Skrevet 13. mars 2009 #8 Skrevet 13. mars 2009 Hei snuppis 74. Hvordan går det med deg?Er ikke så mye symptomer her i gården. Bare litt vonde pupper.Kommer du til å teste hjemme før blodprøven?jeg tenker å teste tirsdag, synes der er litt greit å være litt forbredt på blodprøven, ved evt. negativt svar. Jeg jobber nå i rugetiden, synes det er helt greit, da slipper jeg å tenke på det hele tiden. Blir en spennende uke. Må holde hverandre oppdatert.
Rose69 Skrevet 13. mars 2009 #9 Skrevet 13. mars 2009 Ville bare stikke innom og heie på dere,uke 10 jenter. Go go go, girls!!
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. mars 2009 Hei håper på søsken til Tilde:) tja, hva skal jeg si...føler meg akkurat sånn jeg føler meg hver måned rett før mensen kommer. Hår en følelse av at dette er mislykka, bare føler det på meg. Hatt det slik i 3 dager allerede.Mensmurringer, fryktelig ustabilt humør, KVISER , oppblåst osv. Ømhet i puppene kommer og går. Jeg prøver å tenke positivt, men det er neimen ikke lett det her... Jepp, er i full jobb, og det går greit. Er fryktelig trøtt,men det har jeg vært helt sida nesespraystarten.. Nei, jeg har bestemt meg for å IKKE teste hjemme. Jeg får vente til blodprøven onsdag..Masse lykke til!!!!
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. mars 2009 du er suuuuper,tusen takk:)
Rose69 Skrevet 14. mars 2009 #12 Skrevet 14. mars 2009 Det er flinke jenta si det, å ikke teste hjemme :-) Bortkasta penger og forvirrede tanker spør du meg. Krysser alt for deg!
Liza Leonore Skrevet 14. mars 2009 #13 Skrevet 14. mars 2009 Ikke gi opp Snuppis! Alle symptomene du lister opp, kan også dukke opp ved graviditet, så det er ingen grunn til henge med leppe ennå. Når satte du inn? Og klarer du virkelig vente helt til blodprøven? Selv går jeg på Ullevål, der vi ikke tar blodprøve men kun tester hjemme på egenhånd med en helt vanlig graviditetstest. Andre her som har symptomer av noe slag? Selv satte først inn på mandag 9. Kjenner alle de typiske bivirkningene fra Crinone som trøtthet. I tillegg dukket det opp en underlig metallsmak i munnen helt plutselig før i dag. Og for en time siden ble jeg litt uvel. Vil tro at også disse symptomene skyldes Crinone som jo inneholder graviditetshormoner.
Liza Leonore Skrevet 14. mars 2009 #14 Skrevet 14. mars 2009 Hei Bobbygirl! Hvordan er formen? Har du bestemt deg for om du skal teste tidlig? På hvilken rugedag tar dere blodprøve? Jeg går på Ullevål og der taes ingen blodprøve men vi tester bare hjemme og tar eventuelt blodprøve hos fastlegen senere. Tror sykehuset anbefaler å vente tre uker men de sier samtidig at en test på rugedag 14 er mer enn en indikasjon på hvordan det har gått. Så jeg har bestemt meg for å teste dag 12. Har kjøpt billigtester på nettet og har en dyr Clearblue-test fra apotek. De ligger bare der og venter....
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 14. mars 2009 Hei!!!Har trua på at det går din vei denne gangen!!!!! Jeg satt inn fredag 6 mars. Ja, jeg er så sikker på at dette ikke går, så jeg orker ikke å ta en test hjemme. Jeg tenker på dette hele tiden, o går hele tide og føler at mensen kommer. Har mye mensmurringer, og jeg er dritnervøs hver gang jeg går på do.....er så redd for en enorm skuffelse..vet det blir tøft å få et negativt svar...men her inne er det mange som har hatt mange skuffelser, så jeg må jo bare ta meg sammen...mange som har det mye verre enn meg..Men det r enda håp, så lenge jeg ikke blør..Masse lykke til!!!!!
Liza Leonore Skrevet 14. mars 2009 #16 Skrevet 14. mars 2009 Huff a' meg. Du høres ikke noe glad ut Snuppis. Selv om du frykter den endelige skuffelsen som en negativ test er, kan det jo også være deilig med en avklaring. Hvis du ikke har fått mensen i morgen så vurder om du skal ta en test. Mine tidligere forsøk var negative og da fikk jeg mensen bare timer etter at testen viste negativt. (en eller annen psykologisk effekt) Men det var godt å vite hvordan forsøket hadde gått, selv om skuffelsen selvsagt var ille. Og hvis testen din skulle være positiv så kan slutte å bekymre deg. Overdreven optimisme ligger ikke for meg, men jeg finner det nødvendig å understreke at du ikke har tapt slaget ennå.
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #17 Skrevet 14. mars 2009 takk for gode ord.......innerst inne har jeg tenkt tanken....lurer på om det blir en tur på apotek i morgen.....Jeg holder på å bli gal, og jeg er fryktelig irritabel og hissig til tider, alt er kaos oppe i hodet føler jeg.....Jeg beundrer dere alle som har forsøk nr 2,3,4,5,6,7, osv. Imponert over optimisten deres..:)og dette er en av mine negative sider, jeg har lett for å tenke litt negativt, og ta litt sorgene på forskudd...det som gjør det nå, er at jeg har veldig mensmurringer....til tider smertefulle.....akkurat som vanlig...men jeg får se i morgen....Ha en god natt, liza leonore...setter enormt pris på tilbakemelinger, råd og gode ord:) Takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå