Gå til innhold

Uvaksinerte friskinger

Anbefalte innlegg

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Undersøkelsen inneholder data på danske barn, uvaksinerte, delvis vaksinerte, helt vaksinerte. Dette kan hvem som helst sjekke, les også tilleggslitteraturen lengre ned på siden. At du ikke liker tallene, er uhøfflig, og kommer med kallenavn forandrer ikke det faktumet. Resten av innlegget ditt er usaklig, løgnaktig, og ikke videre intelligent, siden alle mennesker idag kan sjekke selv den falske (og ikke minst hatske) "informasjonen" din. Jeg vet ikke hva slags sider som leverer "faktaene" dine, men mest sannsynlig ligger de på nivå med "elvis lever", "Hollocost er bløff" og "911 er en Bildeberg-konspirasjon", men folk flest vil nok oppsøke nøytrale, ærlige sider, og da finne ut at du har visse problemer med å forholde deg til fakta. Prøv med en saklig og ærlig tone, så blir du kanskje respektert du også :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må være det mest lavpanna og maniske depressive vaksinetilhengeren jeg har sett her inne. Synd du lider a v alvorlig lese og skrivevansker. At du må ha ting inn med teskje nok en gang betyr bare at du ikke har forstått at det studiet du fremdeles referer til KUN OMHANDLER MMR-VAKSINERTE OG IKKE MMR-VAKSINERTE OG DELVIS MMR-VAKSINERTE. Du er jo for pokker meg stein hakke dum som fremdeles tviholder på det tullet du liret fra deg lengre oppe her. De der Bildenbirkebeinerne dine, 9/11-tullet og konspirasjoner beviser nok en gang at du ikke bare er helt ut på jordet, men står med hue godt planta ned midt på en åker og blir rævpult kunnskap fra noen ihugga pro-vaksineforkjempere. Jerg forstår ikke hva 9/11, birkiser og andre ting har med vaksinasjonsdiskusjonen å gjøre. At du skriver "Hollocost" vitner om at du henter ferdigkommentarer og aldri har vært i stand til å lese selv! Lille venn og kjære vaksinetilhenger som mangler vesentlig kunnskap og forståelse av lesing og skriving. Det skrives "Holocaust". De sidene som viser mine fakta er mer enn bra nok til at man er ganske så kunnskapsløs hvis man betviler dokumentasjonen. Men at du er en selverklært konspirasjonsforkjemper som ikke kan lese og skrive bør heller mane til at du diskvaliseres fra diskusjonen. Uvaksinerte og vaksinerte finnes det bare et publisert studie i databasene til pubmed. Riktignok et langt og omfattende studie som man ber om videre forskning, pga funnene. Ingen barn med astma allergier i den uvaksinerte gruppen og ca 23% i den vaksinerte gruppen. Det burde vel heller vært forsket uavhengig på disse 2 gruppene for å se om det er slik at uvaksinerte barn ikke har de samme sykdommer som vaksinerte, eller om risikoen for å få disse omtalte sykdommene er en større risiko med vaksine. Forslaget er tatt opp tidligere, men svaret man da får er at det ikke er etisk forsvarlig å forske på 2 grupper, hvor kun den ene part får tilbudt immunisering og den andre ikke tilbud om noe forebyggende immunisering. Pissprat fra A til Å. Det finnes 5-10% av befolkningene som ikke er vaksinert så den etiske problemstillinga er bare tull. De er redd for å få bekreftet det alle uvaksinerte vet. Vi er friskere og tåler mer enn uvaksinerte. Jeg trenger ikke bekrefte dette, men jeg ønsker at det skal forskes, publiseres så foreldre kan se faktaen selv. Dette blir så klart nedstemt fra legemiddelindustri, legeforening og etisk råd innen forskning. Hyklersk men sant.

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Ja får man med en feiltagelse med en ekstra bokstav i ett ord (har du barnevakt alltid når du skriver her og kan la alt annet ligge og konsentrere deg 100%, misunner jeg deg litt), da har man diskvalifisert seg fra enhver debatt, og bør ses på som tilbakestående. Du har en helt egen fremstå som noe ensom, i overkant bitter, og lett usaklig, det skal du ha. Og jeg takker deg for at du lar det flomme av din sjarmerende personlighet, det vinner nok nye venner til antivaksine saken, tenker jeg.

Undersøkelsens overskrift forklarer ikke undersøkelsen, men med ditt ståsted i vaksinedebatten er det lett å forstå at du tror at svarene ligger i overskrifter. Det er virkelig ikke særlig spennende at den rent teknisk er ute etter varianser mtp autisme og mmr (alt dette vet vi jo fra før, særlig etter at antivaksinasjonsbermens trumfkort, wakefield, gikk på trynet) , men at de har brukt alle danske barn, tallmaterialet er basert på mmr vaksinerte, uvaksinerte, delvis vaksinerte- alle danske barn fra perioden 91-98. Dette gir oss en gyllen mulighet til å se om noen av gruppene skiller seg ut, noe de altså ikke gjør. Jeg forstår at du ikke evner å lese statistisk matriale på annet måte enn den primitive måten du foreslår i innlegget over her; problemet er at en slik undersøkelse ville vært fullstendig uforsvarlig etisk sett. De fleste forstår nok det. Det er neppe den "slemme legemiddelindustrien" som står bak, da de er en kynisk bransje som ville tjent langt mere penger om all var tomhjernede fjols og kuttet all vaksinering slik at infeksjonssykdommene med deres dyre behandlinger igjen kunne gjøre sitt inntog i folkehelsen.

Studien du viser til er en bagatell, tallmatrialet er fryktelig snevert, 23-0 er innenfor feilmarginen, og det er mildt sagt søkt å tro at en flere tusen år gammel diagnose forsvinner fordi vi slutter med en 50 år gammel nyvinning; barnevaksinasjonsprogrammet

Skrevet

Dine sleivspark omkring hva motstandere mener ligger på et barnehageniva lille venn. Du har ikke kommet lengre enn til Wakefield kjøpt og betalt osv. Jeg leste den publiseringen som Wakefield publiserte i 1998 og bemerket meg at Wakefield ikke konkluderte, men anbefalte videre undersøkelser etter sine funn. "Kjøpt og betalt" javel, så om du bruker ferdigkommenterte strofer som ble slengt ut fra Folkehelseinstituttet av Geir Stene Larsen i 2002 og videreformidlet fra Helsesøstre i ettertid til foreldre, så kan man alltid diskutere "kjøpt og betalt"

Du henviste til det danske studiet som skulle liksom bevise at Wakefield tok feil. Dette var et befolkningsstudie som ikke så årsaksammenheng, ikke heller hvilken form for autisme det er snakk om. Studiet passer bra for de som aksepterer autisme, men gir ikke svar på årsaken til autismevariantene. Merck&Co er jo det selskapet som sammens med GlaxoSmithKline produserer eller som har flest eierandeler i mindre legemiddelprodusentselskap. Merck&co finnansierte et publiserte studie fra Finland i 1999 BMJ som handlet omtrent om det samme som det danske studiet. Her ble det ikke fokusert så mye på "kjøpt og betalt" studiet ble dysset ned.

Du argumenterer som en gubbe som nærmer deg 60 år og som ikke har peiling på vaksiner. Du er jo en skam for de som promoterer vaksiner. Det pisset du hittil har servert oss andre her inne, ligger på nivå med en pedofil predikant som skal onanere sin religiøse overbevisning på ikketroende vaksineskaptikere.

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Les siste avsnitt en gang til: hva er det du vil jeg skal svare på? Er dette debatt? Om jeg virker gammel (og maskulin *hihi*) er det nok fordi jeg blir frustrert over at det virker umulig å holde en ordentlig samtale med deg uten at skjellsord, namecalling og en voldsom aggresjon øses over meg. Du virker så forbannet at det er umulig, for meg ihvertfall, å forstå hva du egentlig prøver å si.

Jeg tror det er best jeg bare overser deg til du formulerer ordentlige spørsmål, jeg altså. Dumt, for jeg tar veldig gjerne en ordentlig og redelig debatt med deg, ja med hvem som helst som stiller skikkelige spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...