Gå til innhold

hvordan forberede seg på ny

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei

jeg mistet min spire for 3-4uker siden, det var utrolig vondt men jeg føler hverdagen har kommet tilbake til normalen:) greia er at kjæresten min vil prøve på å bli gravide igjen nå så fort vi kan. men jeg kjenner at jeg ikke har lyst. jeg er ikke trist lenger, jeg har kjempe lyst på barn. men det er et ellerannent som får meg til å bare tenke NEI, når det gjelder å bli gravid.

hvordna har dere det når det gjelder dette?

Fortsetter under...

Hej.. Jag har det helt som du, men jag fick det triste beskedet for en uke side så är ju ganska så nytt än. Detta var min andra MA och efter den första var vi båda klara för att prova igen men nu känner jag mej bara tom när jag tänker på det. Vill ju prova igen å vill ju ha barn men just nu klarar jag inte tanken på att gå igenom detta en gång till.

Tror det är viktigt å lyssna på kroppen å sinnet.. det blir tuffa veckor nästa gång graviditetstesten är positiv å då gäller det att mentalt kunna tackla det.

Min sambo vill åxå prova igen men inte förän jag är helt klar. Tror det e viktigt att man pratar om hur nästa graviditet blir å om man hade klarat att gå igenom detta en gång till (om man skulle ha sådan otur).

Massa lycka till.. nästa gång då ska den lille sitta i mnd!!

Kram

Jeg hadde en MA i uke 13 for tre måneder siden, og har det som deg. Jeg vil så gjerne ha et barn til, men bare tanken på å bli gravid igjen gir meg fullstendig panikk. Men, det går sakte men sikkert fremover. Nå har i det minste mannen min og jeg klart å snakke om det uten at jeg kjente panikkfølelsen, så kanskje det går seg til etter hvert. Som forrige skribent her sa; jeg tror det er viktig å lytte til både kropp og sinn...

Lykke til! :-)

Hei du. Tøffe tak dette.

Jeg mistet i MA (12 uker) tidlig i januar og det har vært noen tunge dager siden da...Jeg har også vært der at jeg ikke orker tanken på å bli gravid på nytt, med hormoner og alt det andre som hører med (forferdelig kvalm) og særlig nå, når jeg vet hvor galt det kan ende. Tar jeg sjangsen igjen? Men i dag snudde alt seg - jeg fikk tilbake mensen. Det er helt merkelig, men nå vet jeg at jeg er klar på ny, med alle gleder og bekymringer et svangerskap kan gi.

Tror kanskje at dette er kroppens måte å si i fra på at den ikke er helt klar enda. Den kommer nok også til å si ifra om når den er klar, og da er det bare å sette igang igjen.

ja det er viktig å lytte til både kropp og sjel. takk for alle svar, det hjelper å høre hvordan andre takler ting. jeg tror det også er sånn at når man mister rundt 3måned så har man kunn opplevd den ´´negative´´siden ved et svangerskap, og det føles så tungt, tanken å gå gjennom først trimester igjen med kvalme, svimelhet og trøtthet. for så ingen gevinst? men ja som dere sa, neste gang så sitter nok spiren, når man er endeli klar for spiren;)

bare vet ikke hva jeg skal si til kjæresten min, han har så indelig lyst til å prøve med en gang igjenn....pluss skyldfølelse ovenfor stegutten min på 10, er redd for å ´´ødelegge´´live hans... uff mye å tenke på, kanskje derfor jeg stritter litt i mot. kan inrømme at jeg følte meg ganske overveldet da jeg var gravid...

beklager alt bable mitt, bare er såå delig å få det ut!

Annonse

Hei

Etter å vært to ganger gravid i løpet av et halvt år kjenner jeg at jeg trenger å være "normal" en stund. Det er tøfft å gå gravid de første mnd, og nå har jeg gått gravid fire mnd i løpet av seks mnd med kvalme og ektrem trøtthet. Nå trenger jeg et godt påfyll av energi før jeg våger å bli gravid igjen. Ikke prøv før du er klar, er mitt råd:)

forstår deg godt, du fortjener en god pause. kose deg og lade opp bateriene, så du er helt på topp til neste gang du prøver. jeg tror det er godt for sjel og kropp å gi litt tid til refleksjon. jeg orker selv ikke å hoppe rett i en ny graviditet nå.

lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...