Gå til innhold

Trenger litt hjelp her..Hva kommer jeg til å bli spurt om på jobbintervju? barne og ungdomsarbeider i barnehage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri vært på intervju før og begynner å grue meg..Hva kan jeg regne med å bli spurt om da? kommer til å få jernteppe og..

Fortsetter under...

Skrevet

hva du vet om barnehagen du har søkt i,og sikkert noe som står i søknaden din,les den ta den gjerne med deg...tenk over hva du vil svare med det du har skrive i søknaden...noe du vil utdype?stemmer dt du har skrive?ikke skryt for mye av deg selv,men selge deg skal du jo..hvor mye lønn du forventer

Skrevet

Et klassisk spørsmål på jobbintervju: Kan du si tre positive ting om deg selv? Og tre negative? Ikke alle som stiller dette spørsmålet så konkret, men du vil sikkert få spørsmål knyttet til personlige egenskaper.

Og de er nok interessert i å finne ut av om du er motivert for jobben. Gi uttrykk for at du er veldig motivert og at du har veldig lyst på jobben.

Hvis de spør deg om fremtidsplaner, og dette er en fast stilling, er det litt dumt å si at du feks har tenkt å flytte eller fortsette på skole om et år eller to.

Og til slutt bør du stille noen spørsmål knyttet til arbeidsplassen og stillingen, slik at du igjen virker oppriktig interessert.

Lykke til! : )

Skrevet

Jeg har vært på flere intervjuer til jobber i barnehager og noen av spørsmålene jeg har fått er:

-Hva er dine positive egenskaper?

-Hva er dine negative egenskaper?

-Hva forbinder du med ordet "lojalitet"?

-Hva forbinder du med ordet "taushetsplikt"?

-Hvordan ville du taklet en situasjon der et barn skader seg i barnehagen? Både i situasjonen og i forhold til foreldrene?

-Hvordan ville du håndtert en situasjon hvor en forelder kommer til deg med en klage som omhandler barnet deres og deg?

-Er du kreativ?

-Kan du ta ting på sparket?

-Hvordan er du når det gjelder samarbeid?

-Hvordan vil du forholde deg til ped.leder på din avdeling i en sak der dere er uenige?

-Hvordan forholder du deg til barna i frilek? Er du leken?

Ellers så dukker det bestandig opp minst 1 spørsmål som tar deg litt på senga, som du ikke er forberedt på i det hele tatt! MEn du klarer deg nok bra. HVer deg selv, og slapp av. Vær blid!

Lykke til!

Skrevet

Vært med på en del slike intervjuer, her er noe jeg kommer på:

- hva er dine positive sider? hva er du flink til?

-hva er dine negative sider?

-har du vært oppi konflikter? hvordan løser du konflikter?

-hvordan takler du stress?

-hvordan utfører du grensesetting?

-hva synses du er viktig at barna som går ut fra barnehagen(når de slutter) har fått med seg?

-hva forventer du av styrer? andre ansatte?

- er du mye syk? sykdommer som vi kan/bør få vite om?

-lønn

det var noe av det jeg kom på. lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...