løkky82 Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Noen som har tips hvordan jeg skal få min sønn til å sovne av seg selv på kvelden. Nå må jeg amme han og lirke han forsiktig over i sin egen seng.
Berta_78 Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Jeg drev med det samme til ca 3,5 mnd (han var også en av de babyene som måtte være inntil / bæres av mamma eller pappa alle våkne timer, hvis ikke var helvete løs). Så øvde vi oss med å holde smokken for ham mens han skrek seg i søvn på brystet tett inntil. Han sluttet raskt med å skrike, og vente seg til å sovne oppå oss med smokkehjelp. Så flyttet vi ham ned i fanget, så inntil benet på sofen, og til slutt alene på sofaen ved siden av oss. Da han hadde gjort det litt, kunne vi legge ham i sengen, men hjalp ham å sovne med smokk og kos. Så droppet han smokken plutselig, men da var han blitt så aktiv at vi måtte holde armer og ben. Dette drev vi med en stund - han var veldig lett å legge, noen minutter med hysjing og holding, så sov han søtt. Hvis vi ikke holdt ham derimot, ville han hive seg rundt og gråte masse. Men da han var ca fem måneder, merket vi bare at han var klar for neste skritt, og vi begynte å la ham ligge og herje litt på egen hånd. Med en gang lydene ble gråt-aktige, holdt vi på ham, og han sovnet. Etter et par uker fant han søvnen helt selv. Så du kan si vi brukte veldig lang tid, men jeg er opptatt av at babyen skal kjenne masse trygghet og kos. Og siden vi har tatt det så pent, har aldri noen av fasene vært dramatiske, tidkrevende eller plagsomme for noen av oss.
Berta_78 Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Innførte forresten samtidig helt faste leggerutiner med amming, bading og grøt (ved 4 måneder) til nesten nøyaktig samme tid hver kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå