Gå til innhold

"Rolig" baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vel det man kan kalle en "rolig" baby. Han skriker sjelden hvis han ikke er sulten, og legges vanligvis rundt kl 21 og sover til 05 og så videre til 09.

Selvsagt nyter jeg at han er rolig og lett å ha med å gjøre, men samtidig tar jeg meg selv i å vente på at det skal forandre seg og at han skal bli mer krevende og urolig på natten.

Hvordan er dere andres erfaringer med rolige babyer? Er det sånn at dette plutselig forandrer seg, og at jeg kan forberede meg på masse nattevåk fremover? Vår lille gutt er nå for øvrig 8 uker:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var som din i 6 mnd :-) Så ble han veeeldig aktiv fra ca 9 mnd, begynte å tulle en del på nettene. Men bare blid og glad altså. Bare moro, men litt uvant fra å ha en unge som lå stille og tuslet med sitt. Man kan ikke vite hvordan barnet blir fremover når de er så små, de forandrer seg stadig. Men du kan jo selvfølgelig være av de heldige. Jeg hadde i en eneste våkenatt før gullet var ca 9 mnd. aldri når han var nyfødt heller.

Skrevet

Eldstemann her i huset var sånn. En veeeldig rolig liten herremann. Han er 3 år nå, og fortsatt like rolig. Har enda til dags dato ikke hatt en eneste våkenatt med han.

Lillesøster på 5,5 mnd ser ut til å bli likedan. Like rolig =)

Er sånn man lager babyer, vet du ;)

Skrevet

Førstemann på 2 år var veldig rolig, og er fortsatt det. Eller.. er jo en aktiv krabat.. men rolig i den form at han er enkel og ha med å gjøre ang soving osv ..

Snuppa på 2,5 mnd har vært veldig rolig fra hun ble født.. enda roligere enn førstemann faktisk.. så får vi se hvordan det blir med henne etterhvert;)

Skrevet

Jeg er i hvertfall flink til å lage rolige babyer.. Mine to første har bare vært fryd å ha med og gjøre, og sovet natten gjennom fra de var et par uker gamle. Knuppen er nå 8 uker, og er akkurat likedan de to første.

Rutiner, rutiner, rutiner.. funker veldig fint for oss. Halvannetåringen vet akkurat hva som skal skje på kvelden, og går nesten å legger seg selv. Nattevåk har vi kun ved sykdom.

Kos deg med den rolige babyen din. Det behøver absolutt ikke forandre seg.

Skrevet

dette høres ut som min baby og vet du, jeg går liksom å venter på at "helvete" skal starte. Det kan jo ikke være mulig at han er så "grei:)

Min er 3 mnd og sover fra 21 til 07 hver natt. Gråter kun når han skal ha mat og ellers veldig rolig.

Han virker bare kjempefornøyd!!

Skrevet

Akkurat som snuppa mi, sover godt natta gjennom og skriker kanskje et par ganger i uka, og det er hvis hun ikke får mat fort nok.

Ellers er hun blid og fornøyd, sover masse og kan fint ligge leeeenge og pludre for seg selv:)

Hun er 3 mnd nå, og jeg også tar meg selv i å vente på smellen. Det kan da ikke være slik for alltid;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...