Gå til innhold

Spørsmål ang utdrivningsrefleksen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Jeg kjenner VELDIG godt når utdrivningsrefleksen min kommer. Hvis det er praktisk, legger jeg babyen til brystet da. Hvis jeg må gi henne melk en liten stund etter jeg har kjent utdrivningsrefleksen (f.eks 15 min etter), er den forferdelig treg. Kan da gå over en halvtime uten at det kommer noe melk. Er dette normalt? Kan det være psykisk (forrige gang jeg ammet, var jeg avhengig av syntocinon slik at jeg hele tiden tenker mye på denne utdrivningsrefleksen)? Er det dumt å legge barnet til når jeg kjenner denne komme (tenker da på at kroppen venner ikke venner seg til å bli stimulert)? Får forresten raskest melken når jeg ligger litt bakover med babyen på brystkassen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammestillingen du skisserer er faktisk den som funker best for mange... For å ta det enkle først ;)

Utdrivingsrefleksen er veldig, veldig avhengig av psyken. Det er nok å håpe at den setter i gang raskt fordi man må tisse, så vil den ikke komme! I og med at den kommer, helt av seg selv, da er den i orden. Det du burde prøve (lettere sagt enn gjort, jeg vet!) er å ta fokuset helt bort fra den. Når babyen er sulten og vil ha pupp - da ammer du. Eller hvis det er veldig praktisk (før man skal sette seg i bilen og slikt). Forsøk i ikke "styre" utdrivingen, bare amm, ikke kjenn etter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...