Gå til innhold

Når gikk dere over til bare en lur om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt så usikker, synes det er mye mas fra omgangskrets om å få minsten til å sove bare en gang, men min erfaring med sønnen er at han synes det er veeldig vanskelig å sove bare en gang og han blir så veldig trøtt og lei.

Slik det er nå sover han to ganger, ca en time hver gang, og på natten sover han fra syv til halv syv på morgenen. Han er ti og en halv måned. Er det så ille da?

Jeg har tenkt at man skjønner når de begynner å bli klar for å sove mindre. Har dere andre erfaringer? Hva gjorde dere evt. i overgangsfasen, for å venne de til å holde ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vårt tilfelle gikk vi over til en lur om dagen da han begynte i barnehagen. Han var da ett år gammel. Men vi holdt på noen uker til med to lurer i helgene, før en lur var skikkelig innarbeidet. Ikke bry deg om hva andre sier. Du kjenner barnet ditt best selv. Søvn avler søvn, så det er ikke noe vits i å tvinge han inn i et annet mønster dersom du ikke må. Kan hende det bare gjør at du ødelegger de fine rutinene du sikkert allerede har. Lykke til.

Skrevet

Eldste her gikk også over til en lur om dagen da han begynte i barnehagen. Da var han 15 mnd. Det gikk liksom av seg selv i barnehagen for da sov alle de andre også en lur. Han som i to timer, fra klokken 12 til klokken 14. Ikke stress med det. Jeg vil tro at det går av seg selv. Som hun over her sier så er det du som kjenner barnet ditt best og vet hva det trenger.

Skrevet

JAA! hurra! Det var kanskje litt sånn at det bare var det jeg trengte å høre.Vi er så flinke atte.

Skrevet

Hun var vel 9 mnd når hun begynte å nekte lur nr 2.

Skrevet

Jenta mi begynte med en lur om dagen når hun var ca 8,5 mnd, men det fant hun ut helt av seg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...