Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?

Kleint

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er gravid m tvillinger, en gutt og en jente!

Har vært på ordinær ul i dag. Gutten min er litt mindre enn jenta,

men ikke så mye.

De vil ha meg inn til ny ul om to uker for å få en overlege til å se på de!

Er så redd! Noen andre som har opplevd dette?

Er vel ikke farlig? Begge lå fint i kurven, det var bare det at han var litt indre enn henne!

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg tror du skal ta det helt med ro og ikke bekymre deg :) Etter min ordinære ultralyd har jeg vært til kontroll på Ullevål hver annen uke helt frem til uke 29/30. Det har hele tiden vært forskjell på mine to gutter, i starten var det ca 12/13% forskjell på de.

De har målt mine hver gang jeg har vært der, helt utrolig hva de finner ut ved hjelp av UL :) De har vært mer opptatt av å sjekke blodgjennomstrømningene i navlestreng og ulike blodårer + at de har sjekket fostervannsfordelingen. Er jo artig å se at de vokser fra gang til gang :)

Nå er jeg 34+3 og nå har vekstforskjellen blitt større, hele 23 % sist måling... Men legen sier at så lenge begge vokser og har gode vilkår der inne er det ingen fare. Etter uke 29/30 har jeg vært til kontroll hver uke. Det er veldig betryggende å bli så godt ivaretatt :)

Masse lykke til videre! Du skal se alt er bra, det er visst helt vanlig at det er forskjell på de to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...