Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem hadde trodd at en skulle bli så opptatt av de helt banale ting slik som bæsj? For ikke å snakke om sykelig opptatt av hvor mye de spiser eller ikke spiser. Sover de for mye, sover de for lite? Vokser de for fort, vokser de for sakte? Har de ikke begynt å finne tærne sine enda? Hva er galt med mitt barn?

Så jeg er litt nysgjerrig. Trodde du at du ville bli så ille FØR fødselen og hvor ille HAR du egentlig blitt? Og sist men ikke minst, har du klart å praktisere et interessert ansikt når du forsøker å ha en samtale med noen om noe annet enn baby baby baby, mens du egentlig tenker, "når skiftet jeg bleie sist? Håper endelig ikke han blir sår...".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg er også blitt SYKELIG opptatt av slike LATTERLIGE ting, men det vet du jo...Lo av det, og tenkte triumferende at en sånn hysterisk mor skal ihvertfall jeg ALDRI bli....Men den gang ei...Kan tilføre en ting til på hysteri-lista; hjeeelp babyen min har noen røde prikker på halsen og brystet, kan det være en dødelig sykdom mon tro???

Skrevet

Ble termometeret en suksess forresten? Når vi først er inne på temaet hvordan løse verdensproblemer...

Skrevet

Hoh, kan vel skrive meg på her jeg også ja! Og jeg som ikke skulle være en sånn en som beskrev farge og konsistens på bæsjen for alle som ikke bryr seg en døyt om det :S Huffameg... Og det der med å sette opp et interessert ansikt fikk jeg jommen testet ut på fredag da jeg var på fest med jobben. Kollegene mine bablet ivei om kunder, arbeidsoppgaver, overtid osv og alt jeg kunne tenke på var "lurer på om hun tok flaska fint" (det gjør hun alltid) "lurer på om hun har bæsja jeg" "lurer på hvor lang tid hun brukte på å sovne" "kanskje jeg skulle tatt en telefon hjem??" "hmm, hvor lenge er det siden jeg ammet nå, kanskje jeg skulle gjøre noe med denne brystsprengen og gå og pumpe" osv osv osv... Prøvde i det minste å styre munnen min om bæsj, bleier, soving, amming, barnehage osv. Jommen bra jeg har en del venninner med barn som er like opptatt som meg av alle disse uvesentlige tingene ;)

Skrevet

hehe, skikkelig bra tråd:) Lo godt og kjente meg voldsomt igjen. Hadde igrunnen ikke tenkt så mye over det før lillegutt kom til verden...Tror jeg var kjempeklar for å ha baby og snakke om slike ting:-)

men ja, må av og til stoppe meg selv og snakke om andre ting:) Godt jeg også har plenty av folk rundt meg i samme situasjon...

Det som fascinerer meg er at vi aldri går lei av å snakke om alle disse tingene:-)

Skrevet

Jeg syns det er ganske så naturlig at man er levende opptatt av det som man liksom skal oppdra i minst atten år. Og man blir jo fort usikker på ting og tang. Og jeg syns det er fantastisk deilig å snakke baby med andre i samme situasjon. Og har heldigvis venninner i samme situasjon, barselsgruppe og dere her inne, som jeg snakke om sånt med. Pappaen også selvfølgelig.

Men føler meg samtidig ganske avslappet til mye. Hvis ting butter litt, så tenker jeg at "jaja, det ordner seg jo". Her er søvn untatt. Får jeg lite søvn, er det iiiiiiingenting som opptar meg mer, og da blir jeg hysterisk!!!!!!

Men jeg syns det er deilig å snakke om andre ting også. Og jeg greier fint å la være å tenke på tjukken når jeg er borte fra han. Da bare nyter jeg friheten og det jeg gjør, og så koser jeg meg når jeg kommer hjem

Skrevet

Elisabeth79, nei, det er nesten det som er mest fasinerende. Jeg er som en ødelagt plate jeg kan ha samme samtalen jeg om hvor lenge han kan holde hodet oppe med fire forskjellige mennesker rett etter hverandre og være like fornøyd.

Skummelt!

Lykkeli, prøvde, uten hell. Sukk. Får kjøre på med mer malt i morgen, og jeg som proklamerte høyt og tydelig at malt var bare tull. Hah. Dere visste tydeligvis bedre enn meg!

Skrevet

Hahaha, ja her venter vi på bæsjen, er veldig opptatt av hvor lenge siden det er sist og ja selv om de sier at ammende barn ikke trenger avføring så ofte så .... Er det virkelig normalt at det skal gå 8 dager uten bæsj?? Kan ikke tenke meg det, sikkert noe mystifistisk;)

Tok meg selv i det i tlf med en venninne ikveld og forklare hvordan trulte pratet med oss og smilte til oss. Klarer nesten ikke samle tankene mine utenom noe annet enn baby;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...