Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er akkurat begynt å komme meg etter tidenes værste runde med omgangsyken, nå er det mannen min sin tur. De to siste dagene har lillemor på 5 mnd vært sutrete, hatt dårlig matlyst og veldig illeluktende og hyppig avføring. Nå er jeg livredd for at hun skal bli like dårlig. Hva burde vi gjøre og hva burde vi passe oss for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår baby hadde omgangssyken da hun var 4 mnd.. Uten feber, men kastet opp sikkert 15 ganger på en dag..

det viktigste er at hun ikke blir dehydrert! babyer blir mye fortere dehydrert enn voksne.. Hvordan du passer best på det er at hun har våte bleier. Hvis det går for lenge mellom de våte bleiene hadde jeg forsøkt å få i henne litt vann med teskje e.l.

Allmenntilstanden må du følge med på. Hvis du føler hun virker "fjern" burde du ta henne til legen.. Men så lenge du får øyenkontakt, hun sutter på smokken etc. er det ok..

Det "ekleste" er at de blir så forferdelig slappe!! Men, tenk selv hvordan du føler deg når du er sånn, så er det ikke så rart at en så liten kropp blir helt slått ut.. Prøv å ikke bli redd av det for det er ikke farlig..

Bare la henne hvile i fred og ro.. Og få i henne væske!! Selv om du ammer henne og du føler alt kommer opp igjen så beholder hun noe..

Sett på vekkeklokken om natten så du kan se til henne, kan være hun er så slapp at hun ikke våkner og vekker deg..

HUSK - omgangssyken er ikke farlig!! (så lenge hun ikke blir dehydrert..)

Skrevet

Signerer det som ble skrevet over..

Lillegutt fikk omgangssyken her også ved 4mnds alder...Var utrolig skremmende å se hvor slapp han ble.

Vi ringte legevakten og de sa vi skulle gi lettblandet sukkervann om vi følte all melk kom opp igjen. Her går det i erstatning da..Vet ikke om det er annerledes ved amming.

Ikke noe hyggelig med omgangssyken:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...