Tellefanten Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Nei vi har ikke truffet samme uke igjen. Jeg var nok litt tidligere ute enn deg denne gangen. Hadde mitt siste uttak på søsken forsøk i uke 4. Ett egg inn og 2 på frys. Er nå snart 9 uker og har vært på ul og sett hjertet banke. Nå håper jeg virkleig det klaffer for dere også, dere har jo hatt noen runder nå. Kommer nok til snike for å se hvordan det går fremover. Lykke til, når skal du ha uttak?
Tellefanten Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2009 Venter spent på at du skal komme tilbake. Spennende å få høre hvordan det har gått med deg. Håper på masse fine egg og bra befruktning!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Hei Tellefanten! Så koselig å høre fra deg! Og du er gravid, jo!! Her har det jammen skjedd ting Gratulerer kjempemasse! Jeg blir så glad av å se at det lykkes for dere jentene her inne, det gir håp til oss andre. Jeg vil gjerne følge med deg og høre hvordan det går utover i svangerskapet. Jeg har nettopp kommet inn døra etter kjøretur fra Haugesund og hjem. Det første jeg gjorde var å skru på datamaskinen for å gi rapport Jeg hadde uttak på tirsdag, og det gikk over all forventning. Ingen smerter (fikk ekstra dose morfin denne gangen) og 15(!) egg! Det er like bra som første gangen. Jeg ble nesten litt optimist, for jeg har gått på Luveris for første gang, i tillegg til Puregon, så vi var spente på hva effekten av denne ville være. Grunnen til at jeg fikk denne i tillegg var jo for å forsøke å bedre eggkvaliteten, og jeg hadde håp om at jeg endelig skulle oppleve å få egg på frys, jeg også (det har jeg aldri fått før, nemlig). Gårsdagen var like lovende - 11 av eggene var befruktet! Det er det beste jeg har hatt noen gang, så jeg var temmelig høyt oppe resten av dagen i går. Men i dag var det litt nedtur igjen. Det viste seg - som vanlig - at eggene bare var av middels god kvalitet. Det var ingen som hadde full score på alle fem parametrene. Det var full score på tre parametre på det ene, og to på det andre, mens resten av middels. De øvrige eggene hadde for store lekkasjer til at de kunne fryses ned. Bioingeniøren sto likevel fast på at det er gode muligheter for å bli gravid med de to eggene som ble tilbakeført. Men det er hun vel programforpliktet til å si. Selv om jeg er ganske nøktern denne gangen, og ikke orker investere så mye krefter i å spekulere på utfallet, så uroer dette med eggkvaliteten meg litt. Jeg innbiller meg at den halvparten som opplever å få egg på frys er de som lykkes, mens jeg, som ligger midt i skiktet, har mye mindre sjanse for å ende opp med barn til slutt. Når det er sagt, så har jeg hatt positiv test én gang, og det var med egg av samme kvalitet som nå (de to gangene jeg har fått inn perfekte egg, så har det ikke blitt noe). Så det er vel mulig, antageligvis. Men det får i såfall heller bli en positiv overraskelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå